Gå til innhold

Hvor gammel var barnet deres da dere sluttet å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer siden jeg holdt på lenge selv:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann ville ikke ha mer da han var ca 13 mnd. Det var helt greit for min del =)

Minstemann er snart 8 mnd, og jeg ammer fremdeles.

Skrevet

Rett under 7 måneder. Har akkurat sluttet, han har fått noen tenner og ikke alltid at det er like godt for stakkars puppen til mor!

Skrevet

nr. 1 slutta av seg sjøl da han va 1 år, da ville ikka han ha mer

Nr. 2 va 1,5 år da han slutta..

Skrevet

11 mnd. Da fikk han sin første tann og jeg synes det greit å få kroppen min for meg selv igjen. Jeg synes rundt 1 år er passe for min del.

Skrevet

Eldstegutt slutett av seg selv da han var rett under året - han mistet interessen og jeg mistet melka da det ble mer jobbing og mindre amming.

Minstemann er 16 mnd og helt *hekta* på pupp..! Ser ikke ut som vi skal slutte med det første, nei.. ;-)

Skrevet

Slutte da han var 13 mnd.

Skrevet

goldie; Hvor lenge har du ammet?

Skrevet

Minsten har akkurat sluttet, han er 21 mnd. Med de andre har det variert litt, men ingen av dem kortere enn 13 mnd.

Skrevet

Rundt 7-8 mnd. alderen på begge. Første fullamma eg berre i 2,5 mnd. og eldste i 6 mnd.

Skrevet

Han var nesten 6 mnd. Kunne tenkt meg å amme mye lenger, men mistet melken på dagen pga kraftig kyssesyke:(

Skrevet

Nesten et år, to uker før han ble 1 år

Skrevet

et er nesten flaut å si det, men kan si jeg har ammet veldig lenge!

Skrevet

Er jo ikke flaut å si det da =)

Med celine så fikk ho ikke til suginga, så etter mye tårer fra oss begge to så gikk jeg over på mme etter 2 uker....

Denne gangen holdt det ikke mer enn 1 uke =P

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

2,5 mnd...da hadde hun fått mm og mme siden hun var 4 uker. Blei slutt på melka med engang jeg blei gravid, men tror ikke jeg hadde greid å amme særlig lenger uansett.

Skrevet

Hun var 11 mnd,da skulle jeg begynne på noen medisiner og måtte slutte.

Skrevet

Litt over 2 år er jo ikke unormalt lenge da. :-)

Skrevet

Ca. 2 år med elstemann, og nå nærmer det seg 1,5 år med småen. Har tenkt å holde på fram til våren hvis han ønsker det. Måtte sette på plaster på puppa og si at de var ødelagt før storebror ville slutte, og regner med samme prosedyre denne gangen. Verdens helseorganisasjon anbefaler jo å amme godt over året, og mange gjør det men ikke alle innrømmer det for noen reagerer negativt på det av en eller annen merkelig grunn.

Skrevet

Ok, nå er gutten 2 år og fremdeles får han litt om morningen. Bare av og til da. Det er så utrolig vanskelig å slutte, han koser seg sånn med det. Det første han spør om på morningen er puppen... Har ikke hjerte til å nekte han det. Mulig jeg er svak men. Har flere ganger sagt at "nå er det nok, nå får han ikke mer", og tenkte at han ikke skulle få mer nå som han begynte i barnehagen. Men har ikke greid å holde dette...Håper ingen dømmer meg pga dette, vet jeg er svak.

Lurer faktisk på om det er noen som har noen gode råd å gi meg når de skal slutte med amming når de er så store.

Skrevet

ammet guttungen til han var 2,5 år jeg :)

Bare fortalte han en dag jeg blei lei. At nå var det tomt for pupp, den hadde blitt gammel. Og ble litt surving ol, men etter en uke gitt det over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...