Gå til innhold

Samsoving - når slutter dere med det? Og er overgangen problematisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må prøve meg med å få råd fra forumet igjen, vi sliter litt med sovinga.

Hvis Bo skal ligge i egen seng så bare våkner han med en gang og kaver masse og finner ikke roen. Vi har prøvd å lage et lite "rede" i hans egen seng men virker ikke som det hjelper

I VÅR seng derimot går alt så meget bedre..

Det gjør ikke meg noe at han sover i vår seng, men tenker at en gang må det jo ta slutt, og kanskje blir overgangen værre jo lenger man venter.

Nå er han snart 6 uker, og i natt prøvde jeg å putte han i senga si etter at han hadde sovnet, men han vokna ganske så kjapt igjen. Prøvde flere ganger og til slutt gikk det, men han sov da bare to timer i strekk, i steden for fire i vår seng.

Når gikk dere over til egen seng, og gikk det greit da dere gjorde det??

Tusen takk for alle svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samsov til hun var tre måneder, og overgangen gikk knirkefritt:)

Skrevet

vi samsover ennå vi, han er straks 1 år. VI trives med det , han trives med det, og alle er fornøyde.... unntatt alle rundt oss. Det er en veldig big deal for alle andre liksom. Elsker å ligge å holde rundt den lille godklumpen vår, hehe. Det funker for oss, og jeg tror han har godt av det:)

Skrevet

Sluttet når han var 3 uker . Gikk fint. I starten våknet han nok litt oftere enn tidligere, men det gik fort over Tok han over til oss i 4-5 tiden på morningen.. også har det bare blitt senere og senere.. Nå sover han i sin egen seng på eget rom fra kl. halv 8 på kvelden til ca. 7 om morningen (5 mnd) - både han og vi sover kjempe godt hele natten :-)

Ang. samsoving så tror ikke jeg at ungen har noe vondt av det. Men jeg for min del syntes også det er veldig koselig å ligge inntil mannen min - så vi kan ha tid for oss selv og være bare kjærester innimellom.

Skrevet

Hun sov sammen med oss i vår seng inntil tre uker siden. Da tok vi av den ene langsiden på sprinkelsengen og satt den sammen med vår seng ( dette går ikke på alle sprinkelsenger da). Det gikk helt uten problemer. Tenker på å snart sette sammen sengen igjen, tror det skal gå bra nå:)

Skrevet

Vi gjorde også det frem til hun flyttet på eget rom ved ett års alderen, og det var ikke noe problem. Har aldri hatt problemer med å få henne til å sove i egen seng, heller ikke nå etter at hun har fått stor seng. Tror ikke man skjemmer barna ut ved å samsove, gjør det du selv føler er riktig, og bry deg ikke om hva andre måtte mene. Viktigste er vel at alle sover godt, og det gjorde ihvertfall vi : )

Skrevet

Takk for alle svar (men vil gjerne ha fler.. :-) )

Men de fleste samsover kanskje ikke i det hele tatt??

Skrevet

Vi sluttet da jenta vår var ca 2mnd og det har fungert veldig bra i egen seng etter dette. Ikke en natt med gråting.

Tror babyene har godt av samsoving, så man får bare se det an når han er klar:) Vi lot henne sovne i senga vår, men etter første amming på natten, så la vi henne over i hennes egen seng. Slik fortsatte vi helt til hun var trygg i egen seng, og ikke minst på eget rom.

Gjest Ut på tur
Skrevet

snuppa er to uker og vi gjør begge deler :)

Skrevet

Vi har samsovet siden hun ble født. Gjorde det på sykehuset også. Hun er 8 uker på lørdag.

Sover maks en halv time i egen seng. Har prøvd alt for å få henne til å sove der, men våkner hele tiden og kaver rundt.

Jeg trives godt med samsoving jeg.

Skrevet

vi holder på å venne jenta vår på 10 uker til å sove i egen seng. den første natta, sutra hun litt(vi ga henne smokken), men etter 30 min sovnet hun. nå sover hun opptil 6 timer om gangen.

Skrevet

Hmm, jenta mi sov i samme seng som oss de tre første nettene, men jeg var nervøs hele tiden og sov ikke godt. Var redd at jeg skulle skade henne. Men jeg ville samtidig ha kontroll over pustigen og gulpingen hennes. Så jeg visste ikke hvordan jeg skulle gjøre det. Snakket med Hs ang gulping og pusting og hun roet meg så mye at vi bestemte at vi skulle være konsekvente med og la henne sove i egen seng. Første natten blev slitsom da, men etterhvert og noen mil på stuegulvet roet hun seg og nå sover hun selv. Til min store glede=) Nå merker jeg det at hun roer seg lettere om vi puster tungt når hun er urolig om natten. Hun hører og faller i søvn igjen. Sengen hennes er akkurat ved siden av meg så hun hører oss.

Hun ligger bare i sengen med oss under første mating om morgenen når vi skal stå opp. Da koser vi i sengen en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...