Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Striper dere håret selv hjemme nå når dere er gravide? Og gjør dere det flere ganger i løpet av svangerskapet.. Er i tvil pga den sterke lukta.. Men er vel ikke så mye bedre å drive å male , det kan man jo, hvis man lufter godt....? ( Står inne på velværesidene at farging og permanent er helt greit, men ikke noe om striping - eller går det for det samme...?)
mia_mor_med_bebi_i_magen Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 bleking striping skader fosteret sier dem! og du skal heller ikke stå i maligs lukt når du er gravid! alle løsemiddler er skadelig!
mrss83 Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 lurer på det samme! og farging for jeg har lest man skal være forsiktig med alt. men er det mest i 1. trimester det er ikke er å anbefale? har kjøpt en lysfarging uten ammoniak men med vannstoff. hu på parfymeriet sa den var den mildeste hun hadde.
frk.rosa Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 det sies å fint at man kan stripe å farge håret, så lenge fargen ikke inneholder amoniak. å blekehåret anbefales ikke pga at hårbleknings middel er så mye sterke en vanlig hårfarge. ellers vil jeg anbefale å gjøre det i et rom det er gode muligheter å¨for lufte. skal fargehåret mitt for andregang etter at jeg ble gravid idag.. =) så lykke til.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 beklager men det får da være måte på hvor hysterisk man skal være..kan ikke farge håret sitt? hallo liksom farget håret hos frisør da jeg var gravid..fyssj ja
mrss83 Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 kanskje jeg tør nå også da...ser jo ikke ut med en ettervekst på 10-15cm
Shinyogsmåen Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Det er stor forskjell på å farge/strippe håret hjemme og i frisørsalong. I salongen har vi punktavsug som gjør at du ikke puster inn så mye av fargen... Gjør du det hjemme, anbefaler jeg deg nesten å stå ute (men ikke i sol og ikke i trekk) Luft i alle fall godt om du gjør det inne.
Labambie Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Jøss,er det farlig å bleike håret når man er gravid? Merkelig at jeg ikke har fått med meg dette.. Jeg er jo tross alt frisør,og jobber med dette hver dag.. TULL og HYSTERI!!!! Man skal fortsatt føle seg vel når man er gravid. Farging er lov samme med bleking.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Snakka med ei venninne som er frisør, for har hørt så mye rart. Man kan farge håret hjemme, men anbefales farge uten amoniakk. Men man må være oppmerksom på at ved hjemmefarging er det en mulig for at fargene ikke blir slik de ellers gjør når man er gravid. Trodde egentlig det var tull, men hun kunne bekrefte det. Sjansen er liten for store overraskelser altså..
Gjest Lenchen Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Jeg gikk til frisøren og fikk farget håret mitt i min naturlige farge, så slipper jeg å fortsette å farge det gjennom svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå