RompeRock Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hvordan får dere tid til det? Hvordan/hvor trener dere, og hvor ofte? Hvor lang tid bruker dere for å komme dere til og fra trening? Jeg burde absolutt begynne å trene, men jeg har jo aldri tid. Kveldene, som er min potensielle tid for trening, flyr avsted. Samboer er sjelden hjemme før 17-tida. Da går han tur med hunden. Når han kommer inn, er det tid for middag. Så blir klokka 18 eller litt over, og jenta vår begynner å bli klar for kveldsstellet. Dette kan godt samboer ta seg av da. Men det funker ikke så bra for meg å trene like etter middag, ikke er det vel særlig sunt heller. Så da blir klokka gjerne 20 eller mer før jeg kan være klar for trening. Men drar jeg da på trening, er jeg ikke hjemme før 22-tida. Og da nærmer det seg sengetid. Og jeg er avhengig av å ha litt "puste-ut-tid" i sofaen, enten med avisa, ei bok eller litt tv, før jeg legger meg. Klarer ikke å legge meg småstressa og "oppi der". Så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få tid. Det kjappeste ville jo vært og ta på joggeskoa og ta en joggetur, men det funker ikke. Jeg er ingen jogger. Jeg liker litt tøff aerobic og styrke i sal (ikke styrke på egen hånd, på aparat). Jeg trenger noe/noen som driver meg; det være seg en glad og inspirerende instruktør eller tøff musikk. Så hvordan skal jeg gjøre det? Blir helt nedfor av mangel på trening. Jeg vil trene, og jeg vil trene noe jeg blir glad av. Trening fungerte alltid som terapi for meg. Hjertesukk
Carnivale Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Trener mye på ettermiddagene/kvelden, når pappaen til ungene er hjemme med de. Ellers så kan man jo trene et sted der de har barnepass på dagtid? Mange sentere som har det! Hva med at du går tur med hunden istedenfor samboeren din da, så får du treninga istedenfor ham?
RompeRock Skrevet 4. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2007 De treningssentrene som har barnepass rundt her er svindyre. 600,- mnd eller mer. Uh, dyrt. Hunden er en jævel til å dra i bånden, og er fryktelig sterk. Så en tur med ham, for litt for svake meg, er et mareritt! Kanskje det går, hvis vi kjøper anti-dra halsbånd... Men hva da med styrketrening, trening til musikk?
RompeRock Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2007 Og carnivale, hvor lenge er du borte om gangen? Når spiser du/dere middag, og hvor lenge etterpå drar du på trening?
Bøggly Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Det handler om prioritering - og om du virkelig vil trene! Dersom viljen er til stede så kan du jo f.eks spise noe lett i stedet for middag (eller bare litt middag) og dra og trene. Du kan la gubben ta seg av legginga og komme deg på trening til 19 - 19.30. Da burde du ha tid nok til å roe ned før du skal legge deg. Kanskje du klarer å være oppe en 1/2 time lenger de kveldene du trener? Du kan ta med jenta til barnepark på treningssenteret den timen det tar å trene. Det finnes mange muligheter, hvis man bare vil! (Alle unnskyldninger for ikke å trene vet jeg alt om! Jeg praktiserte de intenst i mange år! Til slutt var jammen unnskyldningen at jeg var så dårlig form at jeg ikke kunne gå inn døra til et treningsstudio - hørt på dårlig unnskyldning!)
Gjest mammaen til Odin ♥ Tiril Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Har 2 barn, trener 2-3ganger i uka. Tar det på ettermiddagene, da lager e middag i 3tia så ungene får spist. Drar på trening i 5tia, kommer hjem i 7-8tia:) Spiser middag elelr salat når e kommer hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå