Gå til innhold

Vært hos legen og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag er jeg 33 +2 og hun mente at hode var festet seg, var tidlig det.. også hadde jeg utslag på L4, trodde jeg hadde uiv, måtte komme tilbake i morgen får å levere inn ny urin for å være helt sikker sa hun. Jeg har hatt uiv mange ganger men ikke når jeg har vært gravid. Og de gangene jeg har hatt det så har det liksom ikke vært tvil hva det var, det er jo skikklige vondt, men nå merker jeg ingenting.

Er det flere som har opplevd å ha hatt uiv uten å merke det, hører jo at det kan skje. Og er L4 mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det er urinveisinfeksjon du mener, nå nevnte legen for meg på fredag at det er veldig vanlig at gravide går med det, uten å vite om det. så det er heelt normalt at du ikke nødvendigvis kjenner noe..

har ikke hatt det selv.....enn så lenge...!!

L4?? vet ikke jeg....

Skrevet

ja, mener urinveisinfeksjon.. :) uvi skulle det stå..

Skrevet

Hei. Men kan godt ha urinveisinfeksjon uten symptomer når man er gravid. Og L4 var et betydellig utslag, men betyr ikke nødvendigvis at du har en uvi. Utflod forurenser gjerne urinprøver og det vil gi utslag på leucocytter, det er derfor det er viktig å vaske seg nedentil før man tar prøven og at man tar en såkaldt midstrømsprøve. Lykke til i morgen. :-)

Skrevet

Jeg har også hatt urinveisinfeksjon, ifølge urinprøvene da, men kjenner ingen verdens ting til det selv. Og legen min sa til meg også at det var helt vanlig at prøvene gav utslag for det når man var gravid. Sist viste urinprøven min 4+(aner ikke hva det betyr, annet at det er noe der)og da ble den sendt på sykhuset til dyrking, men kom tilbake helt fin. Da sa legen at det er vanlig at den gir utslag på ting når man er gravid, ikke farlig!

Skrevet

Min har også slått ut på L2-L4. I går slo den også ut på annet og blod i urinen, og denne gangen kjente jeg at jeg hadde uvi. Veldig viktig at min i alle fall blir behandlet, siden fødselen går kjapr og jeg ikke rekker fram til sykehuset. De er mest bekymret i forhold til om det er en streptokokk B infeksjon, for da får du drypp under fødselen sa JM, men det rekker ikke jeg, så hun ville behandle med en gang.

Skrevet

Jeg hadde L3, deretter L2 to ganger(i en periode på 3 uker). Ble sendt inn hver gang, men de fant ikke noe galt hos meg ihvertfall

Skrevet

Ang det med streptokokk type B. Er det sånn at hvis man ikke har utslag på UVI, så betyr dette at man ikke har streptokokk B, eller kan man fortsatt ha det uten at det gir utslag på UVI på urinen ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...