olebrum78 Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Bønner i tomatsaus er vel det eneste jeg har smakt, det syes jeg ikke er noe særlig.. Noen oppskrifter med bønner el linser? Fikk så lyst prøve noe nytt!
meg & to små vampyrer Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jeg har fått sansen for tomatsuppe med grøne linser. Metter bra med linsene i. Oppskrift har jeg ikke, men sånn ca: Boks med tomater løk hvitløk gulrot stangselleri grønne linser ca 0,5 dl 2 buljonterninger ekstra vann - linsene blir store! Evt koke de litt alene før man tilsetter resten Bare hakk alt og la alt små putre en stund smak til med krydder du liker evt litt sukker om det er for syrlig server med hvitløksbaguett
1stor1liten =) Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 har ikke oppskriften ,men chili con carne med bønner er godt
supergyda Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Lun linsesalat (bra som tilbehør til fisk) Kok grønne linser i litt grønnsakbuljong og sil godt av Wok div grønnsaker i en god olje mens linsene står i vasken og siler av seg (ta de du liker eller det du har i kjøleskapet). Bland grønnsaker og linser i panna Bland inn most fetaost Salte og pepre Slå over litt balsamico til slutt.
meg & to små vampyrer Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Ellers er jeg veldig glad i kikerter og sånne kidneybønner. Kidneybønnene bruker jeg gjerne sammen med karbonadedeig i en mexikansk gryte eller nachos. Kikertene bruker jeg i gryter istedet for kjøtt av og til, de er milde og gode. De kan man også lage falafel av, nam nam. Og så kan man lage hummus. Nam nam.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Ingredienser: 250 gr linser 1 skrelt gulrot i terninger 75 g skrelt sellerirot i terninger salt pepper 2 ss potetmel 1 egg 1 finhakket løk evt. finhakket hvitløk 1 dl hakket bladpersille Fremgangsmåte: Linser og grønnsaker kokes møre hver for seg. La vannet renne godt av før dette blandes/ males sammen. Bruk gjerne en kjøkkenmaskin. Bland i potetmel, egg, persille og løk. Smak til med salt og pepper. La deigen stå å hvile i minst 30 minutter. Form deigen til burgere. Stek disse i en varm panne. Server med tomat- og løkskiver i grove hamburgerbrød eller sammen med råstekte poteter og nykokte grønnsaker
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Chili con carne: kjoettdeig loek tomater tomat paa boks(opphakket) nyreboenner sjampignon (bruker jeg da) Tabasko saus litt tomatpurre Hvitloek Steik kjoett, med loek, tomat og sjampignon..Naar kjoettet er nesten ferdigstekt, ha i nyreboenner og tomat paa boks, varm opp, ha i purre og tabasko etter smak, og gjerne litt nykvernet pepper.. La dette surre i 10-15 minutter Om det blir litt toert ha i litt ekstra med vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå