lowe Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Skal begynne som vikar i en ny jobb,og det inngår også noen nattevakter i turnusen(hvilende). Men nå har jeg hørt at det er så dårlig betalt. Noen her som jobber som hvilende nattevakt? Er hj.pleier. Takker for svar:)
meg & to små vampyrer Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 jeg har jobba som det av og til før. Det var veldig lite jobb da. Man sov og fikk 1/3 avc vanlig lønn de timene man skulle sove. Om det var noe og man måtte opp fikk man vanlig betalt for det. Blei vel litt mindre enn en vanlig lønn for en vakt ja. Men greit innemellom. Får jo betalt for å sove.
Karoline's*mamma Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Eg har jobba med det før. Er jo dårlig betalt, for man får ikkje betalt for alle timane man faktisk er på jobb og vekke frå familien. Ellers var det veldig greit. Hadde slike vakter då eg var student, og det var toppers..
Gjest Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Får betalt 1/3 av de timene jeg sover. Altså jeg har hvilende fra 24.00 til 06.00 og får betalt for 2 timer. Begynner halv ti og slutter halv åtte, får 6 timers betaling for hele vakta. Har jo tillegg for de fleste timene så lønna er ikke så aller verst. Hvis du får sove og synes det går greit er det en utrolig herlig jobb å ha, spesielt om sommeren når alle andre er på jobb og jeg kan reise på stranda pådagen ;-) Det som er dumt er at det er veldig mange vakter fordi vaktene er så korte.
Hufsla Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 det kommer jo ann på hvordan man ser det... Der jeg jobber får man (som mange andre her også) betalt 2 timer mellom 24 og 06. Og ekstra dersom man må opp. Det dummeste er at det er forskjell på stillingsprosent og lønnsprosent:-( I kommunen er de nøye på at de ikke vil vi skal jobbe overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå