grolla Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Femåringen min vil absolutt ikke legge seg! Etter kveldsritualet, boken er lest og lyset slukket; tøøøørst, reeddd, kløøør, får ikke sove! Så går det en time eller to med masse tull og tøys. Snart låser jeg døra, putter bomull i øra og går! Noen gode råd der ute?
Ulme Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Hei Gjør en avtale med han på forhånd. Spør om han må på do, er tørst osv før han legges. Og si at etter dere har gått får han ikke rope. Om han ikke klør mens han blir lest for tviler jeg på om han klør etterpå... :-) Dere må selvfølgelig være sikre på at det er tull og tøys....men jeg hadde kjørt litt hardt på det. Hvis ikke vil han fortsette. Lykke til.
ceso Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 datteren min på 4,5 år får tre sjanser til å rope og så var det slutt. Da kan hun rope til krampa tar henne, men jeg svarer ikke engang! hun oxo holder nemlig på med det at hun klløøøør, er tøøørst, må tiiisseeee osv... putt bomull iøra og forbered deg på masse roping og hyling til han forstår at du faktisk mener det du sier. Det tok datteren min 1 uke så var det gjort. nå roper hun "mamma¨nr 2 rop!" osv... kjempe artig..Etter tredje gang nå sier hun selv at nå kan jeg ikke rope mer og så er det stille
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 vi har hatt god erfaring med å lese bok og synge i stua før legging, slik at når hun skal i seng så er det nettopp det og bare det hun skal...for da har vi gjort "unna" alt det andre før vi går på rommet...og da blir det ikkje rom for FORHANDLINGER...slik hun vanligvis gjorde mens vi leste og sang ved sengekanten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå