Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 hei - noen som kan lette min samvittighet? Er i uke 32 og det eneste jeg har lyst på er kald Cola Light! Vet at dette ikke er bra for den i magen, men en liten flaske et par ganger i uken kan vel ikke gjøre så veldig mye? Noen som har gode råd?
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Hei. Tror ikke det gjør noe.. Drikker 1.5 liter hver dag jeg!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Godt å høre at det ikke bare er meg!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Hvorfor kan du ikke drikke cola light?
Gjest Gul stjerne Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Jeg har selv holdt meg til lightbrus i svangerskapet og tror det er helt greit. Sukker er noe hverken du eller barnet har særlig bruk for i løpet av graviditeten, med tanke på vektøkning for deg, fare for svangerskapsforgiftning, og ikke minst høy fødselsvekt for den lille. Jeg tror du trygt kan drikke cola light med god samvittighet.
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Det er koffein i cola light - og det er det ikke bra å få i seg for mye av når man er gravid. På matportalen.no (informasjon om mat fra offentlige myndigheter) heter det under kostholdsråd til gravide: "Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller 3 - 4 kopper te per dag, eller 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag." Om du ikke drikker kaffe eller te, kan du altså dikke en liter cola light om dagen. Du kan ikke drikke cola light i tillegg til den mengden med Kaffe eller te som nevnt ovenfor. Jeg drakk masse pepsi max før jeg ble gravid, og har nå kuttet helt ut siden jeg velger å drikke to kopper kaffe om dagen. Jeg har imidlertid funnet ut at Farris Bris og ulike typer Fanta Free er veldig godt, og det drikker jeg med god samvittighet :-)
Willy Wonka Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jeg drikker MASSE pepsi max...rik på koffein og e-stoffer osv... Men, det er kosen min. Røyker ikke Spiser sunt og variert HOlder meg unna sukker Er aktiv, trener - så pepsi max tar ingen fra meg..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Kommer kanskje an på hvordan kroppen din reagerer på koffein/hva du er vant til. Både jeg og knerten blir fullstendig hyper av cola light, kaffe og te. Skikkelig ubehagelig. Prøv deg fram du ;o)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Altså, jeg har drukket masse Coca COLA i hele svangerskapet. Å jeg har bare gått opp 2 kg, å den lille sier dem er helt PERFEKT inni magen. Så kos deg du:)
Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Jeg drikker heller vanlig cola, enn cola light. De fleste light-produkter inneholder aspartam. Det er ikke noe du ønsker at ungen skal få i seg.
betty74 Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Tror ikke du skal bekymre deg. Jeg drakk cola light forrige svangerskap og jeg drikker det nå. Når det gjelder kunstig søtningsstoff som noen er skeptiske til, er det gjort maaange undersøkelser på dette og man har ikke funnet noen uheldige virkninger på foster. Kos deg, du!Men alt med måte, da..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Jeg holder mag langt unna brus i det hele tatt d dette svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Det var mange svar! Godt å høre at det er andre enn meg som drikker Cola light der ute. Har fått dårlig samvittighet når jeg har drukket det, men samtidig så tenker jeg - noe kos må man da ha! Jeg drikker koffein fri te og ikke kaffe! Blir kanskje litt mer enn den halvliteren om lørdagskvelden nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå