F-mor Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Bor på i en liten kommune der det er vanskelig å få jobb, iallefall som det jeg er utdanna som. Søker selvfølgelig alternative jobber og tror kansje jeg har fått napp hos elkjøp. Ikke drømmejobben min, men sikkert greit nok. 0.5time hver vei å kjøre på jobb. Saken er den at før 1996-2001 jobbet jeg i byn som ligger 55min kjøring hver vei fra her vi nå bor. Jeg måtte slutte grunnet manlende arbeidsmengde og har siden "sørget" over denne jobben. Hadde det utrolig kjekt på jobb og jeg er veldig glad i dem som jobber der. Får julekort og jevnlig sms og besøk av dem som forsatt jobber der. Saken er den at dem nå søker etter folk, dem har flyttet inn i større lokaler og driver større. Jeg ble så "sjuk" når jeg så annonsen, men hva er det som betyr mest når man har 3 barn og mann: en jobb som man synes er grei nok, men går på jobb for å tjene penger. Har forholdsvis kort kjøretur til jobb Eller lang kjøretur til jobb, men supert arbeidsmiljø og en jobb man elsker. Er så redd å ta feil valg og at det skal gå utover barna. Ble utbrendt i en jobb jeg hadde fra 2002-2003 Der jeg jobbet 150% (det bare utviklet seg...) Takker for ærlige svar. Ikke tenk på hva jeg har mest lyst til, men hva som er best.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 kan jo gå litt ut over barna om du har en jobb du ikke trives i også f.eks. da.. Merkes på humøret om man har en jobb der man har det godt å trives.. men spørs jo seff på arbeidstiden da.. hvis du jobber slik at du er hjemme ikke så altfor sent slik at du ikke mister så mye tid sammen med barna og slik feks hadde jeg nok gjort det da.. men om jeg hadde sluttet på jobb i 5 tiden og måttet kjøre hjem i tillegg slik at jeg ikke hadde vært hjemme før rett før sengetid så hadde det vært litt værre da.. Hvis du ikke har noen jobb og dere trenger pengene hadde det jo gått an å søke uansett da.. inntekt må man jo ha.. så kunne du jo evt prøvd ett halvt år/år å sett det litt an...?
F-mor Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2007 saken er den at jeg har kanon lyst på den jobben. Er nok 8-4jobb, men har minst 1dag i uka fri uten om lørdag og søndag. Jeg må gå på jobb for å tjene penger. Har vært hjemmeværende i 4år nå. Har barn på 9, nesten 3 og 1,5år. De to minste går 3dager i barnehage, har just begynnt.
Sluffsa Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Slik jeg skjønte det får du tilsammen 1 time lenger kjøring til/fra jobb ? Er jo ikke så mye.... Ville tatt den jobben jeg viste jeg kom til og trives i.... Heller tilbringe tid sammen med ungene når du er hjemme og la f.eks husarbeid være til etter sengetid....
Kamomille Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Jeg er vel litt av den oppfatning at når man har små barn, så setter man sine egne ambisjoner og karriere litt på sidelinjen. personlig kunne jeg aldri tenke meg å ha en jobb hvor jeg var borte minst fra 07 til 17 hver dag. Da ville jeg aldri kunne levert/hentet i barnehage, laget middag, fulgt ungene på aktiviteter eller lekt ute med dem på ettermiddagen osv. Det er selvfølgelig viktig å ha en jobb man trives i. Jeg mener IKKE at man skal gå til en jobb man mistrives i bare fordi den ligger i nærheten. Selv synes jeg at jeg har en jobb som er grei nok. jeg trives godt med oppgaver og kollegaer, men jeg ser jo at jeg ikke får brukt utdannelsen/faget mitt i sæerlig stor grad, og lønna er ikke noe å skryte høyta av. Jeg vet at jeg kunne fått en mye mer utfordrende og spennede jobb dersom jeg hadde vært villig til å pendle, men da hadde jeg sett mindre til ungene og mannen min...... Mannen min har også gått fra en spennende og utfrodrende jobb i det private, til en grei nok jobb i staten fro å få mer tid til familien. Nå er jo kanskje saken din litt annerleder i og med at du vil ha fri en dag i uka. Da vil du jo kunne følge opp unger og familie den dagen. dersom du selv synes det er greit å pendle 2 timer hver dag, er det vel ikke så stort problem. Du må selv velge det du er mest komfortabel med i frohold til familie og barn! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå