Gjest Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg blir så sinnsykt forbanna på hundeeiere som enten lar bikkjene gå løs med vilje, eller ikke er i stand til å sørge for at de ikke stikker av. Nå lukket jeg akkurat opp døren for å kaste papirsøppel, og der sto det faen med ei bikkje på utsiden av huset. Ikke noen stor sak, men dog ! Jeg hater hunder (etter et par episoder i barndommen) - og får helt panikk av bikkjer som går løst. Og så skal jeg ikke engang kunne gå ut med søpla uten å møte lause bikkjer :-( Vi bor rett ved et stort skogsområde med masse turstier, men det er like fullt båndtvang her hele året. Likevel slipper stadig eierne hundene løs inne i skogen, og jeg har helt sluttet å gå tur der. I tillegg såt rde gjerne og prater på parkeringsplassen ret ved, mens bikkjene løper rundt. De har fått utallige beskjeder om at det er småbarn i området, men det ser det ut som de driter i. Bare med som blir forbanna eller ?
Hera Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Skjønner godt at du blir forbanna og irritert. Nå er jeg hundeeier selv, men lar aldri hunden gå løs. Hun står i hundegård hjemme her, og går i bånd når vi er på tur. Man kan aldri være sikker på hva hunden finner på. Vi har kjempe problemer med naboens hund. Den går løs bestandig og vi har siden desember bedt de om å holde hunden i bånd, men det skjer ikke. De har da hannhund og vi tispe... Hunden dems tisser og bæsjer på terassen vår, på plenen, graver hull overalt, hopper på folk som kommer på besøk osv listen er laaaang! Sønnen vår er livredd for den hunden. Den følger etter uansett hvor vi går, og den plager hele nabolaget. Det er mange naboer som har bedt om at hunden skal holdes i bånd, men som med alt annet så driter dem idet. Den har i det siste også begynt å jage hester, og det kan bli interessant etterhvert, for naboen bak oss (er ett jorde i mellom) driver med traverhester, og han har 7 hester gående ute i innhegning. Så jeg skjønner deg veldig godt, men har ingen råd å gi siden vi ikke selv vet hva vi skal gjøre med "løs"hunder. Synes det er utrolig synd og flaut at det er mange hundeeiere som tror de "eier hele verden". Ønsker deg lykke til og håper at det blir en løsning for dere:0)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Hadde blitt minst like forbannet som deg tror jeg. Jeg bor også i en kommune hvor det er båndtvang hele året, også i utmark. Men møter stadig hundeeiere, med "densnillestehundeniheleverden" , "jeg garantererat den ikke gjør deg noe" som går løs. Snakket med kommunen her jeg bor og de anbefalte faktisk å politianmelde de jeg møter slik at det blir et tryggere sted å bo her! Som de sa, det er jo en grunn til at kommunen har valgt å ha en slik lov..
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Jeg har oxo bikkje, men holder henne bestandig i bånd. Er livredd for at hun skal stikke av,og skremme vettet av folk. Har rottweilertispe på 8 mnd,og de har jo ikke akkurat verdens beste rykte fra før, så gjør alt som står i min makt for å prøve å rette opp litt av det dårlige ryktet. Skjønner utrolig godt at du blir forbanna. Vi leier hus på en gård, og huseieren har fått seg en sånn liten dachsef... som flyr løs hele tida,selv når han er på jobb så flyr den lille valpen hans løs utpå her. Kan ikke lenger ha vesla stående ute å sove i vogna heller pga den lille drittbikkja, så fort jeg kommer ut med vogna så står den der å bjeffer og holder et svare spetakkel. Erter vettet av bikkja mi gjør den oxo, står akkurat så langt unna som båndet til hu mi rekker og bjeffer og erter no voldsomt. Så jeg gruer for den dagen hu mi får tak i den vesle, da blir det nok et helvete her. Kan heller ikke ha døra åpen for å lufte, for da kommer den lille dritten flyende inn før jeg rekker å blunke. Og ikke nok med det!! de to eldste tør heller ikke være ute mer, fordi den vesle djevelen biter seg fast i de.*hater løse bikkjer*
Gjest Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Men i alle dager. Kan dere ikke si fra til eieren at han enten får holde bikkja i bånd, eller bygge en hundegård da ? Hadde ikke giddet å betale leie om det fulgte med ei vill bikkje på kjøpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå