Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hei, jeg har lyst å søke høyere utdanning men er litt i tvil om hva jeg vil. Har gode karakterer og vil nok komme inn på det meste men er så redd for å velge feil (kan bli dyre studielån da). Kan ikke dere fortelle om deres yrker og utdanning? Ganske viktig er lønn og marked:-)
Evi18 Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 eg tenkte å bli politi. lønn på 320.000 ca i året. og det er stor etterspørrsel;) 3 år utdanning.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Hvis du liker økonomi, ville jeg tatt enten siviløkonom eller økonomi og administrasjon. Veldig gode jobbmuligheter i alle mulige bransjer. Bra lønnsnivå.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Jeg ville ikke valgt økonomi var jeg deg (hvis du har flere barn). Jeg gjorde det. Men fikk i tillegg barn. Nå sitter jeg her med en god økonomiutdannelse og INGEN jobbmuligheter, fordi arbeidsgivere er mer opptatt av hvor mange barn jeg har, enn av faglig kompetanse. Du bør satse på noe du tror du vil trives med, uavhengig av lønn. Hva med å prøve NAV's interessetest? Den pleier å stemme ganske godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå