Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg kom med sykemeldingen i dag (40 % sykemelt) er i uke 31 og sliter med dårlige blodplater (fare for sv.forgiftnign), svangerskapsdiabetes og bekkenløsning og krykker er neste skritt. Gyn. i går ble sur på meg fordi jeg takket nei til sykemeldingen først og han mente at jeg burde tenke på babyen nå og ikke på jobben. Så skulle jeg levere den i dag og sjefen sa bare jeg måtte vente med å snakke med henne. Hun ble lite glad. Men heldigvis de andre på jobben sa at det var jammen på tide at jeg hørte på legen, og hun ene ble sinna og gikk til sjefen. Hun mente at sjefen ikke kunne oppføre seg sånt osv (tillitsvalgt). Så kom sjefen og beklaget måten hun tok imot sykemeldingen min. På fire år jeg har vært her så har jeg ikke hatt en eneste dag med egenmedling, selv med feber og migrene har jeg vært på jobb og alle er klar over det. Jeg har jo så dårlig samvittighet for jobben selv om jeg egentlig har lyst å gi litt faen (sorry uttryk). MÅTTE FÅT DET UT!!!
svana72 Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Ja ja drit i sjefen din du,som jeg skrev til deg i går,så tenk på barnet du bærer,hvis sjefen er sur så er det hennes problem.... Lykke til videre i svangerskapet
♥lurelure♥ Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Herlighet. Det er uakseptabelt av arb giver å gi deg dårlig samv pga sykmeld når du er gravid. Jeg har gått 50 siden uke 30 og har det MYE bedre med meg selv og kroppen min, sover bra, spiser godt hver morgen og fungerer optimalt på jobben mens jeg er der. Så ikke bry deg, vær glad legen tar ansvar for deg, det er jo legen som sykemelder, det er ikke du selv som gjør det. Så prøv å drit i det. Arbgiver må være litt dum som tar det så personlig, det er tross alt hennes jobb å være profesjonell. Lykke til tiger baby!!
alvis Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Uff, ikke greit med en sjef som det der. Min sjef er også vanskelig. Men du må tenke på deg selv og babyen. Det er ingen som takker deg før at du sliter vet du! Jeg har to dager igjen før jeg skal ut i permisjon. Har slitt meg igjennom jobben, travelt har det vært. Har ikke vært vekke en eneste dag under svangerskapet trots kvalme og vondt i bekkene. Ringte idag og sa at jeg ikke kommer idag og imorgen og fikk bare et stort sukk tilbake. Jeg prøvde å si at det var faktiskt bare to dager og det er trots bare 3 uker til termin men det gadd ikke hun høre på. Du må ikke ha dårlig samvittighet!!!!
eggedosis Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 For ei drittkjerring! Tenk på deg selv - ihvertfall babyen. Du får ikke godskrevet noe på kontoen for snill pike om du holder deg på jobben mer enn kroppen har godt av. Ingen takker deg, hvilket betyr at du kun har deg selv å takke når du får smerter osv. Du har nå gjort det eneste riktige og nå skal du gi f.. med god samvittighet!! Blir så illsint på sånne dårlige ledere, når de er kvinner i tillegg som kan behandle en gravid kvinne sånn er ekstra alarmerende. Skamme seg skulle hun! Stå på, ro ned og kos deg maksimalt i tiden frem til babyen kommer! Jeg har slitt med dårlig samvittighet selv, helt til noen omsider klarte å prate meg til fornuft!!! Min egen mannlige sjef faktisk. ;0)
Gjest Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Dette er så unødvendig av sjefen din. Selv har jeg vært sykemeldt siden februar, pga ekstrem kvalme og oppkast/hyperemesis. Jeg har aldri fått denne mottakelsen. Da hadde jeg blitt skikkelig satt ut tror jeg. Men det er mange sjefer som er flinke til å gi dårlig samvittighet med blikk og kommentarer. Så unødvendig. Stå på, og kjenn etter slik at du ikke jobber for mye. Husk kroppen jobber også mye med barnet ditt. Lykke til og spytt den dårlige samvittigheten i do der den hører hjemme.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 Møtte selsveste sjefen på do og fikk høre fra henne så det holder Avdelingslederen min hadde snakket med henne og hun hadde sett hvordan jeg går og at jeg har det vondt. Det var vist på tide å trappe litt ned som hun sa, og at jeg bør begynne å tenke på selveste babyen snart. Uff det føltes godt å høre det fra selveste sjefen. Hun komenterte også at jeg aldri har vært borte fra jobben før og det satte hun pris på, men måtte tenke på meg selv nå. Hun har selv ikke barn, og det har hun nevnt til meg før at hun angrer på at hun ville ha godt betalt jobb og ventet med å få barn til det var for sent. Har sluttet å ha dårlig samvittighet, jeg er jo ikke uerstattelig
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Sjefen din er sikkert avhengig av deg og synes kanskje at det er synd at de mister deg 60% av tiden. I og med at du aldri er borte fra jobb ellers så er de sikkert veldig fornøyde av å ha deg som ansatt. Se positivt på at sjefen ble "sinna". Sikkert bare lei seg for å ikke ha deg der. Skulle jo ha reagert på en annen måte allikevel da. Pass på å slappe av når du er sykemeldt da. Helt riktig å tenke på babyen. Hadde prøvd å ikke bry meg om sjefen jeg også, men skjønner at du tenker på det. Kos deg hjemme og sov lenge om morgenen i steden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå