Mild, Marcus & Mille Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 ..og i tilfelle hvor mye mindre?
Sluffsa Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Nei, men du får fratrekk for barnepass, tror det var ca 12700 kr i året pr unge. Men er du enslig med hovedansvar for barn kommer du i en annen skattklasse.
Gjest thricane Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 hvis du er sammen med barnefar, ingenting. er du alene, kommer du i skatteklasse 2. da er personfradraget på 74 000 kr i stedet for 37 000. du får fradrag for pass og stell av barn under 12 år. utgifter som hvit dagmamma og barnehage, hva er ordet igjen da, var det legitimerte utgifter? 25 000 for første barnet, deretter 5 000 pr barn husk at disse summene er fratrekk på grunnlaget til skatten, så du vil merke på lommeboka 28 % av disse.
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Men gjelder dette bare de som er enslige? Så til neste år da så skriver jo jeg opp at Celine har gått i bhg, har det ingen ting å si siden jeg er sammen med barnefaren=P Ble bare litt nysgjerrig jeg også *hihi*
Gjest thricane Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 fradrag for barnepass gjelder uansett om du er enslig eller sammen med barnefar skatteklassen 2 derimot er avhengig om du er enslig eller gift hvor den ene forsørger.
Gjest thricane Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 dere kan også velge hvem av dere som foreldrefradraget (barnepass) skal settes på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå