Gå til innhold

Smertestillende - hvordan var det her igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her full av forkjølelse og har 13 dager til termin. Det har ikke vært aktuelt å ta noe smertestillende tidligere i svangerskapet, men nå tror jeg at jeg må krype til korset og be noen kjøpe til meg. Og da erindrer jeg at jeg har lest en eller annen plass at det enten er IBUX eller Paracet man ikke skal spise.... Noen som kan hjelpe meg her.

Og kan noen svare meg på om jeg kan bruke nesespray for å løsne litt oppi der? Står sikker på bruksanvisningen, men siden jeg må be noen kjøpe for meg så synes jeg det er greit å be dem om å kjøpe "det og det" istedenfor en masse forbehold i handlingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun paracet du kan da når du er gravid.

Er usikker på nesespray, er nok noen der og du ikke kan ta.

Skrevet

Hei og hopp!!

Først vil jeg bare ønske deg god bedring!!! *klemmepå*

Kjøp smertestillende med paracetamol og ikke ibux!

Paracet, pinex og panodil er "trygt"..

Og lokalbehandling som nesespray skal være helt greit å ta...

Greit å få litt oksygen i kroppen nå før du skal føde!!

Håper du blir frisk først!!

Du kan jo be de som skal handle for deg å nevne at du er gravid,og om det er ting de kan anbefale nå i innspurten.. alt for å bli i best mulig form!!

Skrevet

Mener det bare er sånn saltvannsløsning som nesespray du kan bruke når du er gravid.

Har hatt influensa to ganger i løpet av svangerskapet så langt, og fikk masse råd av legen. Men jeg sverger til å klare meg uten medikamenter, både før og nå, så jeg har vel egentlig bare fortrengt alt han snakket om... Ble jo frisk til slutt...

Men mener som sagt du bare kan bruke saltvannsoppløsning.

Skrevet

takk for svar og støtte! :-D

Enig med deg anonym og hadde det ikke vært for at jeg er så nært termin så hadde jeg ventet og latt dette gå over av seg selv. Men er litt nervøs for at fødselen skal starte og da vil jeg helst være i form. Har nå 3 "våkenetter" bak meg og det er ikke så veldig mye energi igjen i den her kroppen.

Får be dem spørre på apoteket vedrørende nesespray, men paracet er trygt så da blir det det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...