Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Ei jeg kjenner har en datter på 3 år. Hun giftet seg med barnefar i sommer. Det eneste er at hun har fått høre at han har flere saker på seg som handler om misbruk av barn. Dette visste hun om før de giftet seg. Er det ikke da merkelig å gifte seg med han? Vet jo ikke om hun har sjekket ut om dette, eller om hun bare ikke tror på dette. Jeg vet om dette fra en annen venninne som har hørt til i samme gjeng som barnefar her (man skal jo ikke stole på alt man hører, men likevel) JEG tror jeg ville vært skeptisk hvertfall.. I tillegg ser barnefar skummel ut, men det er kanskje bare min smak da..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Kanskje noe kan legge det ut på skravle?
Mamman til M&E Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Dette hadde jeg meldt til barnevernet (du kan gjøre det anonymt). Om det stemmer kan de finne ut av det siden de kan hente inn opplysninger, uten at han samtykker i slike saker. Mener du har plikt som voksen å melde i fra om denne mistanken, om du ikke gjør det kan du være en av de voksne som kunne ha stoppet et overgrep som denne jenta må slite med hele livet sitt. Om det ikke er noe i det, kommer barnevernet til å henlegge saken. Selv om dette da har vært en belastning for de det gjelder om det ikke er noe i det vil de komme over det mens den lille jenta vil aldri komme over det om hun blir utsatt for overgrep. Mener du må ta ansvar her. Ved mistanke om overgrep mener jeg vi alltid skal melde fra. På spørsmål om moren er en dårlig mor om hun vet det: Hun er utrolig naiv og setter sine behov foran barnets. I mine øyner klar omsorgssvikt! Om dette stemmer da. Håper du kommer til å gjøre det riktige her!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Men hvordan reagerer barnevernet når det bare er snakk om rykter (siden jeg har det gjennom en venninne av meg som kjenner de det gjelder). Vet ikke hvor hun bor, men det er ikke vanskelig å finne ut av da.. Det jeg tenkte nå var at tenk om hun finner ut hvem som har sagt noe, eller at hun går på feil person, men som du sier det er jo jenta vi skal tenke på her..
Mamman til M&E Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Barnevernet er pliktig til å sjekke alle meldinger og meldinger av denne typen vil de ta alvorlig (iallefall ville vi gjort det i min kommune). Som du selv sier tenk på barnet. Du gjør det riktige selv om det bare er rykter, det er min klare mening når det gjelder slike saker. Det viser seg ofte at det er noe i de. Du sier at han er domfeldt for det (eller ryktene sier det) da vil barnevernet helt klart finne ut av det. Synd om det bare er rykter MEN den sjansen hadde jeg ikke tatt for er det bare en ørliten sjanse for at dette er riktig bør det undersøkes nærmere.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Vet faktisk ikke om han er dømt for det, mener bare venninna mi sa at han hadde saker på seg, at det var anmeldt bare tror jeg. Får se om jeg kan finne ut litt mer, snakke med venninna mi en gang til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå