Tjorven:-) Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hei! Jeg har en krabat på seks måneder som virker en smule misfornøyd om dagen... Han sover godt om natta, og greit til godt om dagen. Tenner har han fått to av, og ved hjelp av Dentinox har det gått greit. Når det gjelder mat, får han mme til frokost, frukt og mme til lunsj, middag og så grøt og mme til kvelds. Når morgenstellet og frokost er unnagjort, og det er tid for å leke på matta, går det ikke lenge før han grynter og uffer seg, snur seg lett fra rygg til mage, men sliter andre vegen ennå... Det sliter på en mamma at hun må aktivisere/undeholde poden konstant, for jeg vil jo ikke at han skal ha det vondt/være trist der han ligger for å leke... Hva kan jeg gjøre for at han skal bli mer fornøyd og blid? Har prøvd å begrense tilgangen på leker, så han ikke blir forvirret av for mange inntrykk, sjekker om han er varm/kald, trenger bleieskift og det jeg kan komme på så langt. Lurer kanskje på om det er på tide med litt mer solid frokost enn bare mme? En ting til: han er generelt i bedre humør når vi er ute på noe, enn når vi to bare er hjemme sammen...Men han hater å kjøre bil... Tar i mot alle tips og ideer med stor takk! Hilsen fra
frøy@ Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Hei, Vet ikke om jeg har så mange gode tips, men ville i alle fall si at du er ikke alene. Jenta mi blir snart 6 mndr og er plutselig ikke så glad i å ligge å leke alene lengre. Det er på samme viset her, hun er i bedre humør når vi er ute på noe. Vi har prøvd å introdusere fast føde, men det er ingen stor suksess foreløpig.. Hun har fått en tann nå, så den andre er vel ikke langt unna. Det kan ikke være noe med magen hans da? Vi prøvde litt sviskemos pga litt treg mage, og lurer på om det kanskje hjalp litt, virket sånn i alle fall.. Ellers er det vel slik at alt går i perioder, snart er de sikkert mer fornøyd igjen, kanskje uten at man fant ut hva som var grunnen til misnøyen.. Lykke til da! :-)
Tjorven:-) Skrevet 4. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2007 -tror ikke det er magen som plager han, for kan nesten stille klokka etter når jeg skifter bæsjebleie :-) Regelmessig sa du? Ja, ja, får vel bare håpe på det går over... Det virker som han kanskje er mer fornøyd når han har fått litt i magen som "fyller" litt mer enn mme, så kanskje jeg burde teste det ut ved å servere grøt til frokost?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå