mamman til juliprinsesse Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hei!! Er ganske ny her inne ( har sitti å lest en stund ) og nå lurer jeg på om det er noen med diabetes her inne som prøver å få barn??
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 dytter denne litt for deg jeg vennen, så kanskje noen ser den?!
Pusine1984 Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 jeg fikk konstantert t2 diabetes i 2004.. men blodsukkeret har vært fint det siste 1,5 året.... gikk ned en del kg.. Er litt lei.. Ikke brukt prevansjon på over 1 år (i mai for 1 år siden kuttet vi ut prevansjon) Men legen min sier j ikke har noe å frykte ang diabetesen
mamman til juliprinsesse Skrevet 6. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2007 Hei!! Tar du noen form for medisin eller styrer du det bare ved kosthold? jeg ahr selv type 1 og hatt det siden jeg var 3 år, regner med å møte en del utfordringer under et evnt svangerskap, men sånn er det jo bare :-) Vi har jo 2 ulike typer av sykdommen vi da, jeg tar insulin hver dag og er avhengig av det for å kunne leve :-) Jeg har akkurat slutta med pilla og vi er snart inne i vår 2 pp så dette blir utrolig spennende!!! Har du barn fra før eller??
2 søte små gutter Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Jeg har type 1 diabetes og prøver nå på barn nr. 2, har ei på 2,5 år fra før. Sluttet på p-pillene i mai og håper spiren sitter snart
mamman til juliprinsesse Skrevet 7. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2007 Hei!!! Så det er flere enn meg eher i den situasjonen ja !! gikk det greit eller? er jo litt spent da kan du si i forhold til blod sukkeret og sånne ting :-) Hvor i landet er du i fra ? vi skal snart inn i vår 2 pp nå bare tante forsvinner så vi har ikke kommet så langt men gud som vi gleder oss!!
2 søte små gutter Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 For å si det sånn - hvis du ikke er vant til å måle blodsukkeret mye blir du det i løpet av svangerskapet ! Hadde hbA1c på 7,0 når jeg ble gravid, men fikk den raskt ned på 5,6 og der ble den liggende gjennom hele svangerskapet. De første månedene måtte jeg omtrent halvere insulinmengden, både pga graviditeten i seg selv og nok mye pga at jeg kastet opp det meste jeg fikk ned (mye følinger på den tiden..). Utover svangerskapet måtte jeg stadig øke insulindosene, og var i slutten oppe i absurd store doser (tok som eksempel 120 IE humalog til frokost - mot normalt 10 IE...). Nå har jeg fått insulinpumpe så jeg regner med det blir nye utfordringer denne gangen, håper bare spiren sitter snart (3.pp nå). Svangerskapet forrige gang var helt ukomplisert, og jeg var i full jobb hele tiden. Fødselen ble satt i gang ved termin, det blir den ofte hos diabetikere - og jeg fikk et stort barn (men det skyldtes nok ikke bare diabetesen, de fleste i min familie har fått store barn på over 4 kg). Lykke til - håper vi ses på 1. trimester snart
mamman til juliprinsesse Skrevet 7. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2007 Hei igjen Det var voldsomme mengder med insulin da !!!! trudde ikke det var mulig å sette så mye insulin? men sånn bortsett fra det så gikk det greit syns du? jeg er vant til å måle veldig mye så det skal gå greit trur jeg. det med store barn på grunn av diabetes er vel gjerne hovedsakelig hvis det er dårlig regulert? men en hba1c på 5,6 tilsier vel en del lave blodukker går jeg ut i fra!? Da håper jeg virkelig at spiren deres sitte snart og at vi snart kan komme etter, selvom vi bare er i vår 2 pp.... trudde ikke jeg skulle bli utolmodig men kjenner at det hadde vært fint om den satt snart... hehe. driver å ser på vogner alt vi da, er jo et hav. hva hadde dere til den første ?
2 søte små gutter Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Ble en del lave blodsukker ja, men ingen som jeg ikke var i stand til å håndtere selv. Når det gjelder giga-dosene med insulin så trakk jeg først opp pennen så langt den gikk en gang og satte det, før jeg stile den inn på ny og tok resten av dosen - så det ble dobbelt opp med stikk i den perioden Vi hadde simo kombi og var veldig fornøyd. Men denne gangen tror jeg jeg vil gå for en mindre og lettere - gjerne en tre-hjuling Hvilke er det du har som favoritter da ?
Mamma til to <3 <3 Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Heisan!! Var prøvere en stund, men i går lyste krysset sterkt mot meg så nå er jeg gravid! Har hatt type 1 i 16 år, merker veldig på kroppen min når jeg er gravid, at det har skjedd noe...( Har mistet 3 ganger, 1. i uke 20, nr 2 i uke 10 og sist nå i uke 5, men vi blir veldig fort gravide!) Jeg merker det på blodsukkeret, får veldig lave målinger før jeg merker at jeg får føling... litt skummelt... Tenk på blodsukkeret nå som prøver, jeg selv syns det til tider er vanskelig... Men man får veldig bra oppfølging når spiren sitter og det håper jeg den gjør snart hos deg!! Vi krysser alle fingre!!!
mamman til juliprinsesse Skrevet 9. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. september 2007 Er det vanlig å bare fortsette sånn som dette når man "melder" eller gjør dere det på en annen måte? er litt ny på dette her jeg altså :-) vi har en 3 hjuling som favoritt så langt Teutonia, men vi er jo litt i villrede da kan men si, har hørt at de velter så lett?? men det virker jo litt rart ettersom de er salg mener jeg.... Så du hadde ikke insulinsjokk eller noe? det har jeg ikke hatt etter jeg ble "stor" . er jo litt redd for det jeg da. hvordan er det å stikke i megen når den vokser da ??? hehe har en del spm jeg da...
mamman til juliprinsesse Skrevet 9. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. september 2007 Hei!!! Da må jeg jo få gratulere dere så mye!!!! det med at dere har mistet, har det noe med diabetesen å gjøre eller? ja blodsukkeret er vel det viktigste har jeg skjønt. regner med at det kan bli en utfordring i svangerskapet... men vi tar en utfordring!! er dette deres første? da håper jeg virkelig det går bra for dere denne gangen!!!!!
Mamma til to <3 <3 Skrevet 9. september 2007 #13 Skrevet 9. september 2007 Takk for det! Dette er vår første ja!! Så det er veldig spennende!! den første gangen hadde ikke noe med diabetesen å gjøre, gudselov! det var en genfeil som er veldig sjeldent, vi hadde bare utrolig uflaks! Den andre gangen var egget blitt befrukta men ikke utviklet seg, det skjer jo, fikk beskjed om at de ikke trodde det hadde noe med diabetesen å gjøre. Den tredje gangen skjedde det så tidlig... de har jo sagt at diabetikere har en litt større risiko for å spontanabortere, men tenker ikke så mye på det. Det som er bra er oppfølginga så du føler at du blir tatt godt vare på! Det er viktig! Tenk så mange diabetikere som har normale svangerskap og har født sunne barn!! Lykke til videre!!!
mamman til juliprinsesse Skrevet 9. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2007 Godt å høre!!! Ja jøss det er jo utrolig mange diabetikere som har fått barn... Man tenker vel litt mer enn nødvendig :-) Hvor i landet kommer du i fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå