miss_chica Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 jeg er i uke 35 og var hos jordmor i dag. jeg skal tilbake dit om en uke, og få henvisning til ullevål til ul og samtale. jeg måtte klippe sist jeg fødte og har ikke lyst til å presse ut en som kommer med rompa først. gruer meg skikklig til fødselen fra før av. jordmor snakket noe om at de kunne prøve å snu han, men jeg har hørt at det er veldig vondt? for meg tror jeg keisersnitt hadde vært det beste, men hvordan går de frem da? kommer det til å bli keisersnitt når jeg har termin, eller skal jeg regne med at de setter meg igang før? vet ingenting om keisersnitt i det hele tatt =)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jeg fødte min gutt i seteleie. Og det var en årleit fødsel. Fikk epudural. For meg så var ikke ønske om keisersnitt tilstede i det hele tatt. Snakk med legen og jordmor så får du nødvendig informasjon.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Du kan prøve å snu ved hjelp av akupunktur! http://www.dinside.no/php/art.php?id=349368 Kan også hende at babyen snur av seg selv. Her snur babyen seg slik at noen ganger ligger den tvert, og noen ganger i hodeleie...blir ks uansett hvis den ligger i tvert, og skulle den finne på å snu seg med rumpa ned ville jeg ha valgt ks. KS-dato blir satt 1-2 uke før termin.
miss_chica Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2007 ja, jeg vil absolutt ikke føde i seteleie..det er uaktuelt for meg. jeg gruer meg såppas mye og sleit veldig med å få ut han første som lå riktig vei. jeg fikk beskjed om å stå på alle fire med rompa i været og se om det hjalp, hvis ikke får vi se. jordmor sier det er veldig liten sjans for at han snur seg nå uannsett, siden han har ligget likt i 7 uker..vi får krysse fingrene.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 skal krysse fingrene for deg miss_chica. håper at du får en "normal" og lett fødsel. det fortjener du
miss_chica Skrevet 4. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2007 så søt du er =) tusen takk =) hjalp det å få pratet litt i går?
minnimommo Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jeg er i uke 38 med min 2. nå, skal ha KS på mandag på grunn av seteleie, 8 dager før termin. Min første baby lå også i seteleie, han forsøkte de å snu, uten å klare det. Men det første som skjer når du kommer på UL er å ca finne ut hvor stor baby er, tror det er noe om at barn under 2,5kg og over 4 kg ikke blir født i sete leie. Mulig de måler bekkenet ditt for å sjekke om det er plass til en sete fødsel, for trenger da litt mere plass en vanlig. min første ble målt til å være 4,6 kg (var 3,9), og når de ikke klarte å snu han manuelt ble det bestemt ks. Snuinga var helt jævlig, men det er nok fordi de ikke fikk det til, hadde det fått det til hadde det sikkert ikke vært så vondt. Grunnen til at de ikke klarte å snu var lite fostervann, for babyen må ha plass til å snu seg. Men denne jeg har i magen nå er det på samme måte, målt til å være 13% større en snittet, jeg spurte pent om å slippe snuing siden jeg hadde vondt i flere dager sist, og det godttok de uten problem. Fikk bare satt dato 8 dager før termin. Uansett så var Keisersnitt en kjempe fin opplevelse for oss sist, var relativt oppegående kjapt, og ingen problem med såret. Blir litt annerledes denne gangen med tanke på at jeg har en liten på 19 mnd som også må passes på når vi kommer hjem.
Prinsessemor Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Hei miss chica :-) Snuppa mi lå i seteleie nesten hele tiden og fødselen begynte i uke 36. Da fikk jeg veer og vi reise til sykehuset, hadde ikke tatt standpunkt om noenting da hun kom så tidlig. Når vi kom på sykehuset så visste det seg at hun hadde lagt seg i tverrleie så da ble det ks. Jeg fikk da lagt inn kateter (gjorde ikke vondt) så ble jeg trillet ned på operasjonsstua hvor det sto mange leger og ventet på oss, fikk beskjed om å sette meg opp å bøye ryggen slik at de fikk satt spinalbedøvelse, kjente et lite stikk, men heller ikke vondt. Så var det å legge seg ned og vente til bedøvelsen virket. Når den virket så satte de igang, jeg kjente at de holdt på men ikke vondt eller ubehagelig. Etter hun var tatt ut så fikk jeg se og kysse henne så tok de henne med ut og de satt opp døre sloik at jeg hørte at hun skrek, og det var godt å høre ja :-) Så ble jeg sydd mens pappa`n fikk være med å veie, måle og sjekke. Så ble jeg lagt til overvåking og fikk henne inn til meg. Formen min var veldig bra, hadde mistet endel blod så jeg var litt slapp, men med en nyfødt vakker prinsesse så glemmer man det :-) Ble trillet opp på barsel etter ca 2 timer og da koste vi oss. Jeg var oppe å gikk og dusjet på kvelden (hun er født natta før). Man springer ikke rundt etter et keisersnitt, men man får så mye smertestillende som man ønsker. Det vondeste var når man skal opp av senga, men da holder man seg i håntaket. Jeg synes du burde tenke deg nøye igjenom hva du gjør, og gjør det som du mener er best fro akkurat deg, alle har en mening om det meste. Hvis du skal ta ks så trenger du ikke å grue deg, det er vondt, ja men det er jammen en fødsel også! Ks mitt gikk over all forventning, jeg fikk heldigvis melk med engang og kunne reise hjem 4 dagen, du får tilbud om 1 uke tror jeg. Lykke til med valget ditt uansett hva du velger :-) Sender deg en link på noe som sto på nettet :-) Klem http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=4279
miss_chica Skrevet 4. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2007 tusen takk for mange svar..ekke så greit når man ikke kan noenting om sånne ting =) skriker ut hvis det er noe mer jeg lurer på jeg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå