Gå til innhold

Frustrert!! Rier eller.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen alle sammen!

I går kveld begynnte det å murre i mage, og verke i ryggen. Har to barn fra før, og sistemann kom som et lyn. Derfor har jeg vært klar på at jeg ikke ville komme for sent til sykehuset. Kl 1, om natt våkna jeg, og fremdeles ikke veldig vondt, men det kom liksom tak hele tiden, så i redsel for at det skulle gå like fort som sist, ringte jeg min søster og svoger som bor en halvtime unna.

På sykehuset ble jeg undersøkt osv, tatt på alvor, men bare 2 cm åpning. Det virket umodent mente jordmor, og riene kom regelmessig men var ikke sterke. Faktisk registrerte maskinen noen rier som jeg selv ikke kjente. Siden vi bor bare 5 min fra sykehuset kunne vi velge om vi ville reise hjem eller ei. Så vi reiste hjem, og her sitter jeg da.

Det kommer stadig tak i magen, men det er liksom ikke skikkelig sus over det. Men det er vondere enn kynnere, som jeg har hatt mye av. Var ganske innstilt på at det skulle gå fort denne gangen også.

Noen med erfaringer som dette. Er dette bare ekstra vonde kynnere?

Er det det man kaller falske rier? Kan det komme til å bare gå over, eller??

ER en smule frustrert nå. Har enda 11 dager igjen til termin, men det er frustrerende å føle at noe er på gang, men liksom ikke likevel. Det er jo treigere enn med førstemann!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det sånn 4 ganger nå og det har gitt seg hver gang.

Første gang var det 6 falske rier med 20 min imellom, satt i rygg og mage.

Kvelden etter var det 11 timer med kraftige kynnere/falske rier hvert 15.-30.- min.

Så hadde jeg to dager med vanlige kynnere.

Tredje gangen (søndag kveld) ringte vi føden, 3-10 min imellom og jeg klarte nesten ikke puste, så vondt var det. Fikk beskjed om å ringe tilbake om det tok seg opp. Varte konstant i 6 timer før det plutselig ga seg.

I går kveld var det på'n igjen. Magen var steinhard og jeg svettet og hadde skikkelig vondt, klarte ikke å sitte eller ligge bakover/på siden, måtte stå eller ligge i fosterstilling i sofaen over en haug med puter under brystet. Våknet en del ganger utover natten av at det var vondt, hadde skikkelige svettetokter(jeg svetter ikke i badstu en gang!!)og var kvalm og vondt i hodet. I tillegg fikk jeg diaré mellom slagene.

Men her sitter jeg idag og har bare vanlige kynnere igjen...

Slimproppen min gikk lørdag for 1,5 uke siden og jeg var da veldig moden, og så vidt begynt å få åpning. Håper det har skjedd noe mer til kontroll imorgen!

Lykke til!

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg så mye.Men jeg hadde også hadde en kjapp fødsel sist og tenker som deg,at jeg ikke vil komme for sent.Men jeg har ofte hørt at den tredje fødselen er en "lurefødsel" ,den blir ikke som forventet. Så nå sitter jeg også her med 14 dager til termin og synes det murrer hele tiden og bekymrer meg over å få en sånn "dofødsel"....

Skrevet

He, he, he dofødsel!!!!!!!!! KJenner meg igjen der ja! :-O

Godt å høre at det er flere der ute! Har også hørt at tredjemann kan være en luring. Kjedelig å føle at noe er på gang, men så er det bare tøys!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...