Gå til innhold

gruer meg litt til å bli tobarnsmor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin om to uker, men lille kommer neste mandag med ks.

har en gutt på 19 mnd fra før og han har nå begynt 60 % i barnehage, det vil si at hver tirsdag og torsdag skal han være hjemme. Han er egentlig snill som dagen er lang og leker godt på egenhånd. Men han har en tendens til å bli vrang når han er trøtt, finner seg en kloss eller en annen leke å går runt å slår på alt som kan lage lyd( glassdører etc.) Jeg er streng og forklarer at dette kan han ikke gjøre og jeg ser han forstår fordi han slutter der , men finner gjerne noe annet ugang å gjøre..

I utgagnspnktet legger jeg han stortsett med engang han begynner, for det er tydeligvis et klart tegn på at han er trøtt, for han sovner jo.

Men med ny baby i hus, som gjerne ammes stadig vekk, er det ikke så enkelt å irettesette storebror evt. legge han....

Og jeg er redd hans ugang kan bli verre når han blir storebror pga sjalusi o.l

Er ikke så lett å forklare en liten på 19 mnd at han skal bli storebror og at mye kommer til å endres...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde du ikke overveid dette før du bestemte deg for å ha to barn så tett???????? Synes ikke veldig synd på deg, nei

Skrevet

Drit i anonym.

Det du føler og tenker er helt normalt. Det blir en stor forandring til i livet og alt man ikke kan forutse er såklart skummelt.

Jeg ble tobarnsmor for 14mnd siden, det er 18mnd mellom mine.

Å få nr 2 var akkurat like stort som å få nr 1, en helt fantastisk følelese, og det er det du skal tenke på å se frem til nå. Alt det andrer ordner seg, samme som med nr 1 det, selv om man ikke bekymrer seg for det samme så hadde du vel endel tanke og bekymringer da og.

Forskjellen nå er jo at du allerede har en liten til som trenger tid og oppmerksomhet, men det er ikke noe problem å få plass og tid til en liten til. Barn har godt av å få søsken og den aldersforskjellen der er helt perfekt. Har aldri opplevd sjalusi fra eldstemann og i hennes liv har søsteren alltid vært der.

Det praktiske løser du, godt å ha eldstemann litt i barnehage, det hjelper mye. Hadde selv 50% plass.

Lykke til, dette klarer du. Ta ting som det kommer.:)

Skrevet

Jeg opplevde at ting ble mye, mye lettere enn jeg fryktet.

Pass på å gi storebror masse positiv oppmerksomhet, så trenger han ikke gjøre ugang for at dere skal "se" han.

Bi har 18 mnd mellom jentene våre, og yngste er nå 15 uker. Storesøster virkelig elsker søsteren sin og koser og leker med henne hele tiden.

Vi har full plass i barnehage, men store er hjemme 1-2 dager i uka pluss hun har som regel korte dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...