Mockanin Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Når dere er syke og hjemme på egenmelding, bruker dere da alle tre dagene selv om dere er noen lunde friske eller går dere på jobb etter å ha brukt bare en dag? Spendt på svarene
Mille** Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jeg går på jobb når jeg er frisk, blir ikke hjemme ekstra nei.
Lille Liak Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 dette har noe med arbeidsmoral synes jeg da... og ikke minst holdning.. god bedring
olla Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Nei, går når jeg er frisk. Eller, har jeg vært hjemme 1 dag og lurer på 1 dag til, så tar jeg den om jeg ikke føler meg i 100 når jeg våkner om morgenen. Helt uaktuelt å snyte fridager av arbeidsgiver, det har jeg ikke samvittighet til!! Men ja, vet om mange som gjør det, men det får bli deres sak. For meg er det absolutt uaktuelt!
___ Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Selvfølgelig går jeg på jobb hvis jeg er frisk nok, noe annet ville være skulk og faktisk oppsigelsesgrun.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 NEI, jeg er kun hjemme de/den dagen jeg er syk. Dette er basert på gjensidig tillit, og på mitt arbeidssted er vi ikke så nøye på hvor mange egenmeldinger vi/øvirge ansatte bruker. Om man virkelig er syk, får man selvsagt bli hjemme uten å trekkes i lønn for det, eller tvinges til legen bare for en omgangssyke. Dette har ført til faktisk et veldig lavt sykefravær.
Kjærlighet <3 Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Der jeg jobber kan jeg ta ut enkelt dager.... Itillegg har vi flere dager enn 9 tilsammen. Husker ikke akkurat hvor mange lengre. Dette gfordi vi er en IA-Bedrift..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Kommer helt ann på! Har jeg hatt feber den dagen, så holder jeg meg hjemme en dag til.. Er det av andre grunner jeg har vært hjemme den dagen, så går jeg på jobb som vanlig uten å være hjemme de to andre dagene..
Mockanin Skrevet 4. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2007 Helt enig med dere. Det er snyt og det har med gjensidig tillig og gjøre Desverre så er det alt for mange som snyter på det. Selv får jeg dårlig samvittighet bare jeg blir syk, og her derfor en lei tendens til å sitte på jobb og være syk. Dårlig kombinasjon med jobb på sentralbord/resepsjon.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 ettersom jeg jobber med mat kan jeg ikke være på jobb da jeg er syk og det forlanges at jeg også er hjemme en dag ekstra forå være helt fri for basiller før jeg kommer tilbake.
Lille søtnos Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Nei, jeg er tilbake på jobben når jeg er frisk nok, og kanskje en dag for tidlig noen ganger. I Oslo kommune er det ikke lenger 3 dager, men inntil 8 pr gang, og over 20 pr år. De økte antall dager for å prøve å få ned sykefraværet faktisk.
Kamomille Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Går selvfølgelig på jobb så fort jeg er frisk nok til det! Egenemeldingsdagene (og frosåvidt sylkemeldingsdager også!!) Skal kun brukse hvis man viskelig er syk. det er jo ikke slik at dersom man er syk så har man automatisk 3 dager fri (eller 8 dager dersom man jobber i en IA bedrift)!! Det er faktisk å snulte på arbeidsgiver, og egentlig en oppsigelsesgrunn. Arbeidsgiver kan faktisk ta fra deg retten til å bruke egenmelding også dersom han/hun mistenker at du misbruker ordningen!
Sånn kan det gå Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Går selvfølgelig på jobb straks jeg er frisk. Lå med spysjuke hele dagen i går og hadde tenkt å komme meg på jobb i dag, men måtte omtrent krabbe inn på badet i morges og har enda ikke greid å få i meg noe mat,så innså at jeg ikke ville være til noen nytte på jobb i dag. Men i morgen regner jeg med å være i såpass form at jeg er på jobb igjen.
dumme mamma Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 da har du 4 egenmeldinger à 8 dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå