Gjest Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 tips til hvordan lage ei stilig kake til gogutten? Jeg er et toromenneske som alltid vil lære nytt,men feiler med stor F når det først skjærer seg.har ingen fine former,men har fryktelig lyst å sjokkere med ei kake som ingen andre har sett,hehe.. Kjære,snille dere,kan dere slå til med tips som tilogmed jeg får til??? =o) (er litt lei di samme kakene hver bursdag...)
dritgrei hei hei! Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 så du gummis sitt kakeforslag her om dagen? det var stas, hun fortalt hvordan man kunne lage en borg på 5 minutter! og jeg har tenkt at med de samme greiene hun fortalte om kan man fort lage en bil også, men den borgen hørtes helt fantastisk ut!!!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/10265175 der er oppskriften på kakeborg i en fei!
Gjest Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 ja,var den linken jeg sikta til.her liker di ikke kremkake,men kan jo gjøre det samme med sjokoladebunn.uten marsipan da.hmm,bil hadde vært noe å få til.eller tog? Får lage mal,å kjøpe inn ørti bunner.så er jeg sikker.hehe.
dritgrei hei hei! Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 hvis du baker to store langpanner med toro sjokoladekake, så har du noe å leke med. så kan du jo kjøpe rulle kake og bruke det som hjul på enten bil tog eller buss... også kan du ha sjokoladekrem innimellom lagene, så må du sikkert ha noen lag for å lage litt høyde.--- hvis du vil lage tog, så kan du jo lage lokomotiv av sjokoladekake, også er neste vogn en sånn pakke med rød gele, også er neste vogn sjokoladepudding, og neste vogn enskål med M og neste vogn en sjokoladekake vogn igjen... lett og fint, og TOG
Maud Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Med en langpanne-sjokoladekake kan du lage det meste. Jeg har laget tog, borg, fotballbane, sjørøverskute osv. I år var det Harry Potters Nimbus 2000. Moro for store og små! Tog får du enkelt til. Lokomotivet lager du av en avlang bit med et mindre kvadrat stående oppå. Dekk dem med glasur og pynt med non stop. Hjul lager du av sånne runde kjeks som har et hull i midten og sjokolade på. Vognene er enten gele eller sjokoladepudding (da kan du bruke ferdige firkanter i pakke som du kjøper i butikken) eller flere avlange biter fra langpanna di. Hvis du lager en liten "ramme" og setter oppå, så kan du fylle med godteri. Jeg har en gang bestilt noen gratis hefter fra Freia med tips til bursdagskaker blant annet. Mange morsomme tips! Nå heter det vel ikke Freia mer, men heftene finnes kanskje fortsatt?
Maud Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Fant noen tips: http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=571 http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=573 http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=578 http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=642
Dailis Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 En veldig enkel tog kake: Bruk oppskriften på kvikklunsjkakebunnen som står på freia kakaopakkene. Lag en sjokoladesmørkrem (smør, melis kakao, evnt kaffe, sjokolade osv osv å putte oppi) kan bare dekke over eller lage ett lag fyll. Sprut ut i melis som togskinner som feks et 8tall oppå kaken (kan kjøpe svart konditorfarge om du vil ha det) pynt med litt godterier her og der. Du får kjøpt kakelysholdere i togsett. Kjapt og overaskende populært. Ellers kan man lage togsett med ferdigkjøpt gele og sjokoladepudding, sprute ut litt krem og drysse over godterier. Den er kjapp og grei;) Ellers har jeg skjært ut traktor, bil osv av vanlig langpannekake og pyntet med godterier, falt og i smak.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 ååååh !!! tusen takk dere =) skal se på linkene nå maud.skal snart,eller veldig senere på butikk... så da skal det handles inn ja. må vel greie det her vel?? så ille baker kan jeg vel ikke være,hehe.... klems
Myra Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Langpannesjokoladekake kan som tidligere sagt brukes til så mangt. Har skåret av hjørnene og laget et ovalt ansikt som jeg pyntet som en klovn, brukte hjørnene til sløyfe under haka. Brukte godteri å pynte med. Kjempesuksess!
Gjest Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 så stili det hørtes ut da!! skal jammen prøve den til i mårra tror jeg =) falt for sjørøverskuta på linken maud ga meg.....den er vel ikke for nybegynnere,men jeg skal vel få den til.gjør ingen ting om den går på grunn og havarerer heller.spise den skal vi uansett,hihi =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå