Gå til innhold

Hvorfor blir noen satt i gang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir satt igang hvis du går 14 dager over termindato eller hvis du har tegn på svangerskapsforgiftning eller andre problemer ( vannavgang uten rier, missvarget fostervann o.s.v) som gjør at du må få ut babyen.

Skrevet

Første svangerskap ble jeg ble satt igang pga for lite liv og for lite fostervann. Andre svangerskap ble jeg satt igang pga 14 dager overtid.Håper at det skjer av seg selv denne gangen.

Skrevet

Jeg er i uke 32, og har tegn på svangerskapsforgiftning. Skal til jordmora i dag da. Kan det hende at de må sette meg igang da??

Skrevet

Det kommer nok an på hvor alvorlig grad av svangerskapsforgiftning du har. Mest sannsynnlig vil du første omgang bli lagt inn til obs, så vil de nok prøve å se om å holde seg helt i ro hjelper, evt gi blodtrykksmedisin. Men klarer de ikke å ro den, så vil du nok bli satt i gang, men siden du er kun i uke 32 er nok ikke det ønskelig så lenge en kan unngå det.

Jeg kommer til å bli satt i gang rundt uke 38 denne gang hvis det ikke blir ks pga stort barn sist som endte i hastesnitt. Der er alltid en grunn som regel, for de vil helst at det starter av seg selv:)

Skrevet

På fredag er jeg 14 dager over, og hvis babyen ikke er ute av seg selv, blir jeg da satt i gang. Babyen ble estimert til 4200g for en uke siden, og i går spøkte en vittig lege med at "ja, nå er babyen din større enn du er!". Trenger å få den ut av kroppen nå, ja!

Skrevet

De setter deg nok i gang ila en ukes tid, men neppe pga størrelsen på babyen. Den vil neppe bli mer enn 4500 g.

Skrevet

Det vet du pent lite om, kjære du! I min familie er det født mange babyer over 5000g, og det er nettopp størrelsen som gjør at vi bli satt i gang.

Skrevet

Jeg fikk heller ikke gå mer enn en uke over forrige gang pga størrelsen på barn nr.1.Men heldigvis startet det av seg selv 5 dager over termin:)Hun var ikke så stor som den første og denne gangen er jeg mindre enn med noen av dem,så jeg håper å få et barn på under 4 kg. Det må være himmelsk!

Skrevet

Eg har blodtype antistoff som stiger litt nå, og eit foster på over 3 kg. Er i uke 35. Blir sat i gang i uke 38 pga antistoff og stor baby!

Skrevet

Kan jeg spørre hvor mye antistoffene dine ligger på? Venter på svar på akkurat dette (tok prøvene på fredag i slutten av min 36. uke) og har fått beskjed om at jeg må settes i gang dersom de fortsetter å stige. Men hvor mye må de stige? Venter i spenning på svarene.

Jeg får visstnok også en stor baby så jeg vet ikke om jeg skal begynne å håpe på igangsetting selv om det antakelig ikke er helt riktig av meg.

Håper du kan svare nr. 3.

Skrevet

Eg blei satt i gang 14 dagar over termin, då det ikkje var nokon tegn på at fødselen kom til å begynne av seg sjølv med det første.

Skrevet

Jeg blir satt i gang dersom jeg er moden (ved at de tar vannet, ikke medikamenter) pga styrtfødsel sist som endte i total ruptur grad 4. Greit å være på sykehuset når det skjer, og forhåpentligvis tar det litt lengre tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...