Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Tar det lang tid etter man har født barnet til etterbyrden er over. Må man på en måte fø denne som barnet?Med pressrier og alt?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Kan bare svare for meg selv - men jeg opplevde det som helt uproblematisk. Gikk noen minutter; ett kvarter kanskje. Ikke noe vondt i det hele tatt, kun lette sammentrekninger i forhold til fødselen. Var mest opptatt av babyen uansett, og var helt "høy" på endorfiner og lykke over verdens vakreste arving.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Det pleier å være helt uproblematisk, ja:-) Du tenker nok ikke over det engang, jordmor ordner det, du får bare beskjed om å presse litt, så er det over.
utrolig 2007 Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Jeg også følte det som helt uproblematisk, fikk beskjed om å presse et par ganger så var det over. Var ikke vondt i det hele tatt. Det er jo lite i forhold til det som kommer først.......
attpåklatt!! Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Med førstemann merket jeg ingenting.. plutselig sto jordmor der og spurte om jeg ville se morkaken... ble litt sjokkert, hadde jo lest at denne skulle komme ut med rier den og.. men fornøyd med dette da!! Andre gang var det litt verre.. brukte litt tid på den... måtte presse selv, pluss en pleier som trykket på magen og jordmor som "halte og dro".. hehe!! Men, det gikk det og, ikke noe vondt i grunn, det er bare så lite fristende å presse og mer styr "der nede".. Håper det bare "popper ut" denne gang!!
alvis Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Det gikk helt fint. Kjente ikke noe til det, eller jordmor presset et par ganger på megen min og det var ganske vondt men ikke noe jeg tenkte på akkuratt da.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Kjente ikke noe til morkaka og det i det hele tatt.. Mener jeg fikk beskjed om å hoste en gang, og så dro de litt i navelstrengen så den kom ut..... Absolutt ikke pressrier og vondt på den hvertfall!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 morkaka sklei ut begge gangene, IKKE vondt:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Dette lettet hjertet til en førstegangsfødende som gruer seg litt til fødtselen og som tenker sikkert alt for mye på ting som de fleste kanskje ikke tenker på. Tusen takk for svar jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå