Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Til tider kan barna gå oss på helsa løs! Klår overalt, i vinduer, skuffer, skap, sutring, hyling, grining++ Men, så er det de stundene man aldri glemmer. De stundene barnet nettopp har gjort noe galt, men så kommer det smilet frem og man blir så sjarmert. =) (Forøvrig ikke en tråd for å si at "mitt barn er smartere enn ditt". Dette er en tråd om barna våre og alle vet at alle barn er forskjellige i utvikling ++) Daniel er en skikkelig vilter unge, høyt og lavt hele tiden.! Når han har tatt ut alle tingene som står i vinduene ca 20ganger på en dag, må jeg si at jeg blir lei og får mest lyst til å kaste ut alt som heter pyntegjenstander (men det er jo mora mi sitt, så kan jo ikke det.. ) Jeg står på kjøkkenet og vasker opp (og jeg er tubghørt også, så hører ikke alltid hva han driver med). Kommer inn på stua og ser at ei stor katt mamman min brukte endel kroner på er blitt ødelagt (øret er knust, + en del av halen) Mens jeg bøyer meg ned for å plukke opp disse tingene (har litt vanskeligheter me ryggen, så ting tar tid her i gården...) så setter han seg ned på gulvet og gir meg dette. Skulle nesten trodd han skjønte at jeg hadde vondt i ryggen! Når vi går tur lener han seg over vogna og ser ned i bakken. Han er så søt når han sitter på den måten! Det er forøvrig bare i Disney-vogna, ikke i Simovogna! Han skjønner nesten alt jeg sier. Sier jeg; Hent skoa da, så gjør han det og setter seg ned på gulvet. Sier jeg: Sett deg i stolen, så går han til stolen og venter på at jeg skal løfte han opp! Kan du Sacco en kos da? Tar et skikkelig godt tak rundt hunden og koser! Søtt å se på! Masse forskjellige andre ting! Blir for mye å skrive alt! Blir så glad når han kommer og gir meg en klem! Det er noe av det beste jeg vet, sikkert som en mor generelt vet! Alle i fam + de jeg kjenner har alltid sagt: Han er jo en Lano-unge me det smilet og de øynene! Man blir så stolt og glad da.. Når han våkner om morgenen, har dratt for gardinene, står lent over sengekanten og ser ut. =) Herlig å våkne opp til. Det å se de små føttene løpe over gulvet gir meg en varm følelse innvendig! Bare det å skifte bleie på han, når han sier: BØØ.. Da er man smeltet. Eller når man er på butikken og han sier: Vovva.. Vovva.. Og det det er, er et lam. Så sier jeg: "Neinei, det er lam det, Bæææ sier den.." Så tenker han litt og nærmest rooper ut BÆÆÆ, bææbææ! Elsker gutten over alt på denne jord, hadde det ikke vært for at klokka var så mye, kunne jeg skrevet enda lenger. Men dette får være nok, foreløpig! Jeg er glad for at jeg har fått blitt mor til den skjønne lille gutten jeg elsker over alt på denne jord!
Puncky med nr tre i magen Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Dette var hyggelig. Har ei på tre som til tider kan være en skikkelig utfordring. Men innimellom kommer disse glimtene som gjør livet verdt å leve. Hun hjelper med å passe lillesøster når jeg lager mat, eller hun får lillesøster til å skrattle. Men en dag kommer jeg aldri til å glemme: Jeg var ekstra sliten, og sovnet over skolebøkene. Da kom hun bort til meg og sier "Mamma, hvis du er så trøtt skal du få litt juice av meg." og der står hun med ett glass juice i hånda! Minste har en egen evne til å sjarmere, ett år som hun er. Hun trenger bare å le hun, eller klappe i hendene å smile, så smelter hjertet. Og det vet hun!!! De er søte disse herlige barna våre.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 4. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2007 Ååå, så søtt av jenta di! Man har opplevd såå mye me barna på den korte tiden man har hatt de. Og enda skal man få oppleve mer! Både motgang og medgang. Men det er jo slik det er Gleder meg til Daniel blir større, men er glad for at han fremdeles er så liten som han er! Ja, de er helt herlige! =) Livets største glede er å få barn! =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2007 Ingen som vi skrive om barna sine? Er jo så koselig å lese.. =)
Gjest Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 tja hehe.. var på 5 mnd kontroll idag og han var blitt 8.3 kg og 68 cm ) sutra bare litt når han fikk sprøytene og han lå helt på kurvene flnke sønnen min;)
ana baroma Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Hun er ei robust jente ser det ut til, som liker å trene (les: løfte hodet), spise er en kjempefin hobby!! Også er hun en kløpper til å bæsje, si fra dersom noe ikke er heeeelt som hun vil, og det er i grunnen det:) Nå for eks er hun suuuuuuuuulten!! Og hun er 19 dager;)
Shabby Cheap Chic Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jenta mi er 5 måneder, hun rekker armene opp mot meg når hun vil opp. Smiler til alle hun ser bare de går forbi henne... Ruller begge veier og støtter seg på strake armer når hun ligger på magen... Gaper og smatter når hun får grøt eller middag.. ler hvis mamma eller noe andre er morsomme.. Elsker å pelle på alt hun får tak i... Ligger i senge om morran og prater med seg selv en halvtimes tid. Lager all slags grimaser og skal helst henge i hår, brille e.l hvis det er mulig.. hehe Vår lille solstråle..
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Jeg har 3... og er sliten til tider. Men store jenta mi, er skoleflink og veldig omsorgsfull... Mellomste er og utrolig flink på skolen, og veldig glad i småbarn og kosete av seg. Mini er stort sett bare snill og grei. Utrolig enkel unge å forholde seg til. Mamma er så stolte av dere alle og glade i dere... *snufs*
M by M Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Jenta mi på 2 år har et skikkelig temprement noen ganger (muligens arv fra meg) men hun er så morsom! En uvane hun har er å kaste mat på gulvet når vi spiser middag. Så her en dag gjorde hun dette med vilje og i det jeg setter øynene i henne og skal til med den samme regla "nei,Amalie" det får du ikke lov til!!!", holder hun seg for munnen og sier forskrekket "off da! Det var dumt da! oooiiii!" , med en voksen mine. Til å dø av :-) Også kan hun plutselig si "mamma! kos daaa!" Også legger hun armene rundt meg og holder meg skikkelig godt og stryker meg over ryggen samtidig som jeg får en god kos på hvert kinn :-) Når vi sitter og spiser, skal hun skåle meg alle rundt bordet og det gjør hun veldig høytidelig. En skål til hver person mens hun ser de inn i øynene og når alle har skålet, sier hun "nå kan vi drikke". Også tar alle en slurk og hun er kjempe stolt. Ellers er hun en liten artist. Hun kan "bæ bæ lillelam" rent og utenat og den fremfører hun ofte. Hun tar gjerne en hårbørste eller annet egnet og bruker som mikrofon og danser samtidig. Ellers dikter hun opp sangen selv og rocker i vei. Hun er faktisk veldig flink! En annen ting hun har begynt med er å få samboeren min til å ta push-ups. Hun kommanderer han ned på gulvet og viser hva han skal gjøre, så hopper hun opp på ryggen hans og sitter der mens han tar 50 strak. (vet ikke helt hvem som egentlig er helten akkurat i den situasjonen men...:-)) Han er sprek, det skal han ha for. Ungen veier 12,3 kg! Det var noen få skryteglimt fra min lille prinsesse :-)
Kakeåndsen Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Vi var ute og kjørte i dag. Plutselig hørte jeg fra baksetet: "pappaene på bussen bla-bla, mammaene på bussen hysj hysj" osv. Hun 22 mnd.... Jeg synes hun er kjempeflink til å prate. Vi kan ha små samtaler og det er så morro. Dessuten er hun veldig empatisk. Ser hun at noen har et sår sier hun au og blåser. Og morsom og snill med lillesøsteren. Lillesøster kan sjarmere gråstein med smilet sitt.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 4. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2007 Ååå, så koselig å lese om barna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå