Gå til innhold

Pakker dere bare joggedress o.l til barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker ikke tanken på at jeg skal gå rundt i 3-4 dager i morgekåpe og/eller joggedress på barsel. Vil ha noen "ordentlige" klær for at jeg skal føle meg vel...ikke minst med tanke på visittiden og at jeg skal bo der i noen dager.

Hva tenker dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har foreløpig bare pakket kose dress/joggedress.Og behaglige trøyer .Hvis jeg får en grei vanlig fødsel så blir jeg ikke lenge på sykehuset.Vanlig med 3 liggedøgn på Ahus og det inkluderer vel natta/dagen man føder..Så er litt usikker på om jeg skal ha med mer og evt hva.Skal ikke ha så mye besøk på barsel heller..

Skrevet

Vel, jeg har nå akkurat pakket bagen på morgenkvisten. Greit å få det gjort:-)

Jeg har pakket en kosedress, noen singleter, en genser, toalettsaker, litt klær til babyen, og et sett med ordentlige klær til meg..

Vet fra forrige gang at det er veldig behagelig å gå i kosedress rett etter en fødsel, for man er litt øm og klær som strammer er ikke godt de to tre første dagene..

Men jeg har med et sett klær jeg tenkte å ha på meg når jeg reiser hjem da.

Man føler seg ganske fresh bare man tar på litt sminke når man er på barsel. Jeg kan love deg at man tanker på helt andre ting enn klær de første dagene..

Lykke til:-)

Skrevet

hadde ikke villet satsa på de trangeste dongeribuksene for å si det sånn..her blir behagelige klær som ikke strammer..de er best å gå i når en er nyklekka syns nå jeg:o) og finnes da pene joggedresser og..med litt sminke på toppen,så ser man da ikke så aller verst ut likevel:o)

Skrevet

Hei. Jeg er ikke glad i å gå i joggedress og morgenkåpe. -Liker å ordne meg og se litt ordentlig ut. Forrige gang jeg fødte var jeg veldig medtatt og elendig etter fødselen, men syntes det var godt å fixe seg opp. Det hjalp på humøret, og så ble det ikke så kviesomt når det kom besøk. En annen grunn til at jeg er glad for at jeg fixet meg opp er at på alle bilder fra sykehuset så ser jeg ok ut. Ingenting å skjemmes over, bortsett fra kiloene da... :)

Jeg har pakket et par bomullsbukser som jeg har kjøpt på veromoda. (fant dem i str. 44 faktisk) og kostet 129,- bare. Disse har strikk øverst og er svært behagelig og ser så fine ut. Jeg har også pakket et par cardiganer som er mye og deilige som jeg skal ha singleter under. Ved siden av dette har jeg med en pysjbukse, to topper en litt finere hettejakke og en genser+truser /ammebehåer og sokker. Må bare få anbefalt cardiganer. Det er så kjekt når man ammer. Man kan dra opp singleten og samtidig få demt "sideflesket" samt dekke magen med et ev. babyteppe som kan hene ned under ungen mens du ammer. LURT!

Jeg har også funnet meg noen søte slipperser, som ikke er så typisk adidas-slipperser. Alt dette får meg til å føle meg mer vel og da stiger mitt humør i alle fall.

Skrevet

Jeg har bare pakket ett sett med klær, men bor bare 5 min unna, så mannen min får hente mer. Jeg har født to barn før, og synes at gravidbuksne er supre også en liten stund etter fødselen. Kosedresser er sikkert også bra. Ellers henger jeg meg på det med cardigans/ innejakker, glimrende til å skjule og få en til å føle seg litt mer komfortabel. Dessuten er det jo viktig å ikke fryse på puppene.

Ellers tar jeg med mykt toalettpapir. Det på sykehuset er jo knallhardt!

Når det gjelder amming, har jeg etter tidligere erfartinge kjøpt en brystkrem. Avent sin. Og noe som kalles melkeoppsamlere (Avent), albueskjell kan også brukes.

-Når babyen er ferdig å suge, smør litt morsmelk på brystvorta og la det lufttørke.

-Smør med salven.

-Ta på albueskjell, eller slik type melkeoppsamler( to dingser som man setter sammen, ser ut som et skjold utenpå puppen. Gjør at ingenting ligger og gnanger på brystvorten.

-Obs! Babyene vil gjerne suge og suge, for det er jo ikke så mye å hente de første dagene. La dem ikke suge for lenge. Gjerne ti min på hver side, og så en til to timers opphold. Man kan heller gi babyen litt vann (helst med kopp eller skje)

Med førstemann ble jeg sår, puppene blødde, og det tok måneder før alt var i orden igjen. Pleierne mente at han sugde slik som han skulle, men til tross for alt som står i bøkene, så ble det riktig ille. Med andremann gjorde jeg som beskrevet ovenfor. Jeg ble jo litt sår denne gangen også, men det gikk fint over etter ca en uke.

Lykke til!!!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Genialt, jeg har gått og bekymret meg for at andre skal se jeg ammer, vet det e rnaturlig men tanken på det gjør meg dritflau,så med en cardigan eller hettejakke kan man dra ned glidelåsen eller knappe opp og dra puppen ut av singleten og fremdeles føle seg litt ovenpå uten at flesket og magen velter utover.

Skrevet

Har pakket en god kosebukse ja. Tenker litt på at det kan være ubehagelig med feks olabukser rett etter fødsel, men kommer til å ta med en allikevel. Blir muligens brukt på hjemreisen. Vil ha mest mulig begagelige klær på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...