Gå til innhold

Amme bh'er skal ikke ha spiler!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på svangerskapskurs idag og hadde første kvelden om amming! Her ble vi fortalt (noe jeg ikke viste) at amme bh er SKAL IKKE ha spiler. Dette kan være skadelig for et eller annet inne i puppene (melkeveiene) eller hva det heter for noe. De sa faktisk at det var utrolig at butikker fikk selge med spiler!

Jeg vet ikke så mye om dette, men tenkte jeg skulle si ifra det vi fikk høre hvis noen ikke viste dette. Jeg er selv førstegangsfødende og hadde ingen aning om dette før idag. Noen andre som har hørt dette før??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, har lest det et eller annet sted. Høres uansett ut som veldig ubehagelig i ammeperioden.....

Skrevet

Dette er det delte meninger om. BH som strammer og klemmer på ugunstige steder er uansett ikke bra når man ammer. En god spilebh som går godt under bysten og støtter godt er ikke noe verre. Kunne ikke tenke meg å bytte ut spilebhen hele tiden, men om natta bør man vel ha noe uten om man bruker bh da. Har aldri hatt problemer med spiler og amming.

Skrevet

Hva er spiler ? Aldri hørt om... (rødme)

Skrevet

Ja, jeg hørte også det før førstemann. Men syntes ikke det var noe med spileløs.( for de uinnvidde; metallspilesom ligger i en bue under puppen liksom, inni BH. Helt vanlig.) Jeg må opp i str G-cup når ammer, og med disse andre BH-ene så sklir jo alt i alle retninger. Har to barn fra før, og har ikke hatt problemer med spile BH. Har nettopp investert i ny amme BH med spiler.

Skrevet

det har jeg også hørt, men jeg har ikke hørt på det for å si det sånn..

det gikk veldig bra med spiler sist gang så jeg satser på det denne gangen også!

Skrevet

Jeg hadde begge deler sist jeg ammet og merket ikke forskjell på puppen med disse ulike BH'ene. Sikkert litt individuelt det er..

Skrevet

Hvis BHen sitter som den skal så skal den vel ikke klemme for noe, uansett om den har spiler eller ikke? Klemmer spilene er den for liten.

Skrevet

Hadde ingen problemer med ammebh med spiler forrige gang, hadde melk som bare det. Komemr til å ha spiler denne gang også!.

Jeg brukte også bh på på natta når jeg ammet (pga spreng, og mulighet for å ha innlegg som tar lekkasjene), og da var ikke spiler så behagelig, spesielt når man ligger på siden...

Hørtes mer ut som en hysterisk jordmor dette her!

Skrevet

Takk for tipset... Har faktisk et par ammebh med spiler. Men har slutta å bruke dem nå for spilene kommer i klem mellom mage og pupp;-)

Skrevet

Det tror jeg fatisk jeg driter i , for når man har pupper som ser ut som juret på ei ku er det: ja behagelig med spilefriebher, men nei de støtter ikke en dritt. Hadde bra med melk sist svangerskap og kjøpte meg spilebher, og fungerte fint de, det rant og det rant og det rant,hehe:)

Skrevet

Aldri hørt om.

Brukte bh med spiler sist gang, hadde masse melk. Liker ikke bh uten spiler.

Skrevet

Jeg var innom en BH-butikk i går og fikk tips om å gå over til amme-bh nå eller spileløs bh slik at melkeproduksjonen kom igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...