Gå til innhold

Bare meg som ikke synes det er trist at barnet blir eldre?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er så mange så depper når barna vokser..."neeei, ungen min er blitt 1 år, halloo, ungen min er 3 år nå" osv..

Dømmer ingen for å tenke slik, men gjør det ikke selv:)

Nå er ikke jenta mi største barnet enda..Hun blir 3 i januar,altså fremdeles ganske liten. Jeg kan med andre ord ikke vite nå hva jeg føler når hun blir 10 år. Men igjen, er hun min første så dette spiller jo også helt klart inn. Hun er jo min første og baby kan jeg få igjen seinere, muligens derfor jeg ikke streber etter å "holde henne igjen".

Helt sikkert fortere å gå i den "fella" dersom det er ens 3.-4. barn..En vet en ikke skal ha flere unger, derfor vil man ha babyen sin lengst mulig, ikke vet jeg;)

Men jeg har, helt fra hun var født alltid likt den alderen hun har vært i..Verken ønsket henne eldre eller yngre enn det hun har vært der og da.

Føler mange kanskje glemme å nyte "i dag"...Det nytter liksom verken å holle tiden igjen eller skyve den frem. Hver alder har jo sin sjarm (opp til en viss alder,hehe)..Jeg synes det var søtt,koselig og nydelig da hun var baby, dritgøy da hun ganske tidlig begynte å prate, og nå som hun er 2,5 år er hun jo nesten som ei lita venninne;-)

Jeg gleder meg til hver eneste bursdag, og det håper jeg at jeg kommer til å gjøre helt til hun blir 60;) hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer bare ikke helt føle sånn som deg. Skulle ønske jeg kunne.

Er så rart at lille fuglungen min skal ut av redet sitt. Huff håper jeg blir bedre med årene.

Skrevet

Jeg syns på ingen måte det er trist at jenta mi blir eldre, for alternativet er så mye værre!! Men kan avogtil bli litt nostaligisk når jeg ser hvor stor hun blir, og alt hun lærer hver dag (hun er bare ett år da...).

Skrevet

Hvor gammel er fuglungen din da?:) Det er vel noen år til hun/han skal helt ut av redet ditt vel?

Jeg må si jeg gruer meg til den dagen hun blir så stor hun vil flytte ut!!

Men er somsagt bare 2,5 år så er noen år igjen til det heldigvis:)

Men hun er ei selvstendig jente som liker å fikse opp, og jeg synes det er så kjekt å se henne utvikle seg dag for dag, lærer stadig nye ting og kommer stadig med nye gullkorn hehe

Og så sier hun til meg hele tiden "mamma eg e så kjempeglae i deg":)

Og da smelter mammahjertet mitt, uansett hvilken alder hun har,hihi

Skrevet

størsta mi er 5...og minsta 10.mnd....og jeg har ingen planer om flere nei....er jo alene....

men jeg må si at jeg koooser meg med begge....men gleder meg til minsta er stor som størsta er nå:-D

Skrevet

Oi,der kom der ett fremmedord for meg gitt..Hehe..Hva betyr nostaligisk?:)

Skrevet

Hun er bare 6 1/2 mnd så lille babyen min er hun noen år til, men det er rart og tenke på at jeg bare har henne til låns.

Da hun var nyfødt å lå på brystkassen min å koste så skulle jeg ønske hun bare var så lita! Men er jo klart det er kjempe stas og se henne vokse å gjøre nye ting dag for dag, meen det går så fort!

Føles ikke som det var lenge sia jeg lå på sykehuset med en liten svarthårete "klatt" på brystkasse;-)

Jeg har en lillsøster som er på alder med din lille datter, å det er en nyyyydelig alder:-)

Hver mnd har sin sjarm.

Skrevet

Men det har du jo fullt lov til å glede deg til:-)

Det blir jo helt klart "mere med barna" ettersom dem vokser litt..Godt når dem klarer seg litt selv, ikke trenger bli bært på hele tiden.

Synes du har en perfekt alder mellom barna dine forresten:) Føler du det sånn selv, eller ville du hatt dem tettere?

Er alene jeg også,så blir ingen fler her i gården før om en stund.

Men har absolutt lyst på ett barn til, og synes 4-6 år mellom høres helt kjempefint ut jeg:) Da er eldste stor nok til at hun også kanskje syns det er kjekt med en baby, ikke så mye sjalusi og krangling kanskje..?:)

Gleder meg kanonmasse til å gi jenta mi en liten bror eller søster:-)

Men foreløbig nyyter jeg all tid jeg kan få med den ene jeg har:-D

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg tenkte litt mer sånn da Natalie var liten baby..:)

Syns kanskje det var en litt skummel tanke på at hun skulle bli eldre, men etterhvert som hun har kommet seg opp nye hakk i livet har jeg bare syns det har vært kjempe koselig:)

Så kos det må være å ha ei så lita søster da:-) Har to storebrødre jeg og ville alltid ha ei lillesøster. Men nå har jeg jo på en måte fått meg min egen lillesøster hehe;)

Skrevet

Nostalgisk betyr på en måte at man lengter tilbake til en tidligere tid, hvis du skjønner. Ikke det at jeg ønsker at hun skal bli mindre da, mer at jeg mimrer litt hvordan det var. Så var kanskje litt teit å bruke nostalgisk.

Skrevet

Mimre gjør jo også jeg,ofte:)

Elsker babybildene og minnene, men ser ikke på bildene som en indre lengsel, med ønske om at hun var så liten igjen..Kanskje for en dag isåfall hehe

Skrevet

ja de blir mer selvstendige:-d og kan si hva de vil frem til:-D er mer gøy man kan finne på:-D

ja synes også det er perfekt aldersforskjell:-D jeg for min del...kunne ikke tenkt meg å hatt dem tettere nei....4-6år er suupert:-D da er største så flink å hjelpe til og gleder seg mer sammen med meg:-D

her om dan sa hun...."mamma se så søt hun er sår hun gårter" hehehe da lå minsta i vogna mens jeg leita etter msokken og bare "liksom-gråt" sånn æææææaaaaaææææaaa hihihi dette syntes størsta var utroolig søtt:-D

kansje det er noe med oss som er alene at vi synes det er litt kjekkt når de vokser seg mere til:-D

ikke mye sjalusi nei...men det er nå litt da...de får jo oppmerksomhet på forkjellig måte...og når størsta har vert vant til allt alene hele tiden så må det jo bli litt....men samtidig merker jeg hvor godt de har av hverandre spes. nå når minsta ikke er direkte baby lenger så har de faktisk mye gøy sammen:-D

gled deg du:-D skjønner deg godt:-D

Skrevet

nei jeg synes det er greit hun blir eldre, såvi får kommet ut av denne trassen før jeg blir gallllll Hu blir 3 i desember....hihi

Skrevet

Jeg synes det er helt ok at de blir eldre. Det blir jo bare morsommere og morsommere å kunne snakke med dem. Eldste er 3 og skravler som en foss om alt mulig. I går ved kveldsmaten holdt han et laaaaaangt foredrag om skumle fugler som fløy rundt omkring og som plutselig falt døde om med et "pang" og landet på bordet der han satt. Men så var de ikke så skumle likevel, egentlig....det var jo bare fugler, da mamma..!!

Det eneste jeg synes er leit med at barna blir eldre, er at det blir så tydelig at også JEG blir eldre - he he!

Skrevet

Føler desverre ikke på samme måte som deg..

Jeg gruer meg til den dagen det ikke lenger er så stas å kose på mammas fang og iallefall til når hun blir tenåring og alt mamma er da er DUST..

MEN jeg har sagt til henne at fortsatt når jeg er 80 og hun nærmer seg 60 og er bestemor og hele pakken skal jeg fortsatt dra henne på fanget og knusekose henne så det holder for hun vil hele tiden være jenta til mamma uansett alder.

Kommer aldri til å se på snuppa som ei venninne..men datteren min. Min oppgave er å være mor, ikke venninne..

Elsker datteren min over alt på jord.

Skrevet

Er både uenig og enig med deg..

Jeg synes tiden har gått altfor fort, og savner den tiden hvor han var liten baby...

Men på en annen side er det utrolig morsomt å se utviklingen, og alt det rare han gjør..

Skrevet

Jeg har det som deg. Jeg liker at de vokser og utvikkler seg. Dessuten blir de jo mye morsommere å være sammen med når de blir eldre. Min mor mente foresten at den aller morsomste tiden var da vi var tennåringer.

Skrevet

Jeg er helt motsatt av dem som synes det er trist at barna blir eldre.

Jeg synes det er kjempekjekt jeg. Nå er jenta mi kun 2 år, men for hver dag som går så blir det kjekkere og kjekkere. Har aldri hatt noe stor kjærlighet for babyer jeg da, de er greie nok...men ikke så fantastiske som alle skal ha det til.

Helt ærlig så synes jeg at det er kjekkere til mer ting vi kan gjøre med henne. Mannen min spiller fotball med henne, jeg leser bøker eller legger puslespill. For meg så er det mye kjekkere enn å holde på en baby som bare ligger der ;-)

Det er utrolig hvor forskjellige vi er på dette området. Vi skal ikke få flere barn på den "naturlige" måten og hvis vårt neste barn er 1 eller 3 år når vi får barnet vil det ikke være et "savn" over babytiden vi har gått glipp av. Det vil være en glede over å oppleve barnet der og da.

Skrevet

Eg depper iallefall ikkje! Alle aldrer har sin sjarm.

Jenta vår er enda beibi, så det har ikkje vert tid til å "deppe for ho" enda. Min erfaring er med mykje yngre småsøsken, som eg har vokst opp med. Kvar alder med dei bydde på nye utfordringar og anna type morro. Enda så er det stas å sjå dei utvikle seg. Søstra mi er no femten, ho er hestejente og digger musikk fra min ungdom. Kjempestas å sjå ho vokse og bli ein fornuftig og morsom ungdom. Lillebror er tretten og har akuratt starta på ungdomsskulen. Han har oppdaga spraydeodoranten og jenter. Hehe. Eg gleder meg kjempemasse til å se Tuva bli ungdom, og heldig er eg om ho blir like flott og fornuftig som mine småsøsken. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...