Gå til innhold

Hjelp! Hvordan kjennes egentlig rier ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mageknip langt nede i magen (rett over skambenet), og korsryggen verker. Det er imidlertid ikke slik hele tiden - det gir seg noen minutter - og setter i gang igjen. Vil liksom ikke plage Føden med min mageknip.... Som dere skjønner er dette nummer en....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har rier så vet du det.

Så vil heller tippe at det er sterke kynnere du har. Men det er absolutt mulig at det bare er en start og utvikler seg til noe mer snart.

Skrevet

En ri begynner forsiktig og bygger seg opp til en topp og slipper taket så stopper den. Etter noen minutt blir kommer det en ny. Ta tiden mellom og se om de kommer jevnt.

Lenge til termin?

Skrevet

Det høres sikkert "dumt" ut, men du skjønner når du har fått ekte veer! Det er laaaangt i fra noe du kan forveksle med mageknip liksom :-) Det gjør så vondt så du må stå og gynge fra det ene beinet til det andre og man svetter under nesa :):):):) Og en på steder du aldri har hatt vondt før ! Man kan ikke sammenligne det med noen annen smerte man har hatt før liksom ! Ikke slik som at " det er som mageknip bare litt vondere " liksom.....for man har vondt på helt andre steder i magen enn der man har vondt når man har bare mageknip ! Skjønner ?:)

Skrevet

Så spennende! :-) Jeg fikk også vondt i ryggen og i starten (liksom det første tegnet på at noe var på gang). Husker ikke helt hvordan det kjentes ut i magen i starten (enda det bare er 6 mnd siden :-))

Klart du kan ringe føden! De er stort sett meget hyggelige der.

Masse lykke til :-)

Skrevet

Som jordmora mi sa til meg; "......er du i TVIL, er det ikke rier......." Og det stemmer jo! Når du først har det, er du absolutt IKKE i tvil.Lykke til:-)

Skrevet

6 dager til termin... skal prøve å bevege meg mest mulig - og see om de går over! Takk for hjelpen!

Skrevet

Jeg visste ikke at jeg hadde rier, for å si det sånn...

Jeg var overbevist om at det var sterke kynnere(hadde ikke kjent noen kynnere tidligere i svangerskapet), så jeg ville ikke bry fødeavdelingen med noe unødvendig. Tilslutt klarte venninnen min og overtale meg til å ringe, da fikk jeg beskjed om å komme til en kontroll.

Da jeg kom dit var det fine rier....så bra at jeg ringte :-)

Skrevet

Synes det startet med kraftige menssmerter som kom periodeviss og følelsen av å måtte på do. Vondt i korsryggen. Senere var det mer markant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...