Gå til innhold

NÅ ER JEG LEI!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av å ikke få sove om nettene, av å gå på do hele tiden og den j.... halsbrannen! jeg har så halsbrann at jeg snart kaster opp av det! det er så fryktelig vondt.. jeg har prøvd alt av remedier som skal hjelpe, men syns ikke noe hjelper.. natt til lørdag våknet jeg av at jeg ikke fikk puste pga halsbrnnen... og nå har jeg i tillegg blitt forkjølet og er tett i nesen og sår i halsen!

dette er nå 8 natten på rad jeg bare må stå opp igjen fordi jeg ikke får sove.. jeg blir sprø av dette her! er så sliten og lei at jeg bare sitter og griner.. orker ikke å ha det sånn..

trodde at denne tiden skulle være så fin jeg... men jeg koser meg ikke.. syns bare at alt er tøft... bare griner og syns veldig synd på meg selv... sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff!jeg ser at det er flere her inne på bim som ikke har det helt greit...

selv har jeg også problemer med å sove, men er heldigvis student med sene forelesninger så jeg blir ikke så stressa..skjønner deg godt!

ang.halsbrann så er det noe man kan ta mot dette,men jeg har ikke det problemet og vet ikke navnet på det...men legen din eller jordmor vet det helt sikkert:o)

har du prøvd yogadet hjelper meg til å få slappe av når jeg ikke får sove..godt ihvertfall finne roen i all våkenheten hehe:o)

dette er en fin tid for mange,men for alle er det en tid hvor utrolig mye skjer med kroppene våre, og hormonene er i full sving..jeg kjenner at jeg blir helt utslitt noen dager og i etterkant har jeg skjønt at det er i perioder babyen har vokst en del-ikke så rart det der..

håper du uansett får det bedre snart, og en god natt søvn!

klem fra meg

Skrevet

takk for det...har vært våken i stort sett hele natt... har kastet opp og grått om en annen i natt...ant pga halsbrannen... er så vondt...

Skrevet

Hehe ja det trodde jeg også, men kan vel si at jeg synes knapt EN måned av disse 9 har vært fine... Veldig kvalm og trøtt, og nå begynner alt og bli tungt, slitsomt og vondt...

Det er rart at en naturlig ting som graviditet kan sette kroppen helt ute av form...

Skrevet

Halsbrann kan være veldig ubehagelig for å si det fint - sikkert lurt å spørre lege/jordmor om råd. Selv er jeg litt plaget av det, men ikke voldsomt, så skal ikke klage. Jeg har og blitt veldig forkjølet, noen sier man blir imun mot sånt når man er gravid, men det gjelder ikke meg i alle fall- og det varer og varer og varer, vil helst ikke ta mye for det heller, så da varer det enda lengre. For det meste har jeg fine dager, men er veldig sliten merker jeg. Vi har kuttet ut mye av det sosiale i hverdagene, har nok med jobb og det som må gjøres, og nå som vi bare er oss to er det jo greit, men hvordan det blir med eventuelt neste mann det tør jeg ikke helt å tenke på.

Skrevet

Hei. Flere i samme båt her!!! Er også såååå lei av å stå opp annenhver time for å gå på do. Ikke så enkelt alltid å komme seg ut av senga heller pga bekkenløsning... Og halsebrann, ja, det er ille saker. De verste dagene får jeg det av havregrøten til og med :-( Har funnet ut at et glass med samarin hjelper littegrann. Hvor langt har du igjen da?

tre dager igjen til tredje trimester her :-)

Skrevet

Er en stund igjen... er 24+5 i dag.... snakket akkurat med jordmor, hun sa det at når man hadde mye halsbrann så sa "kjerringrådene" at man fikk en baby med masse mørkt hår.. blir spennende å se om det stemmer...

Skrevet

Herregud! Du er ikke alene....!!!

Jeg syntes ikke jeg har sovet på 2 måneder, men det er jo lite å gjøre noe med da!

Når det gjelder halsbrann, kan du ta Gravison, det hjelper.

Skrevet

Uff, sliter også med halsbrann og rød link hjelper veldig. Synes også det hjelper og spise mild mat, ikke kraftig,italiensk mat og youghurt blir eg mye verre av. Men link hjelper masse!

Lykke til, det går litt opp og ned, vi får glede oss over hver dag som går, og telle ned :-)

Skrevet

Du kan ikke spise Link når du er gravid...

Det sa iallefall min lege!

Skrevet

syns det er så rart at legene sier så mye forskjellig... jeg har spurt 3 forskjellige leger og jordmor ang link og det er bare å kjøre på....

Skrevet

jeg prøver å holde meg til lett mat som du sier, men det virker som om jeg nå får halsbrann av alt.. til og med syltetøy... skjønner ikke noe jeg...

Skrevet

Lurer på hva som skal være farlig med link da? Noen som vet? Har no spist det, vi flere veninner i mange svangerskap og har ikke virket inn på foster, vi har no veldig friske og raske barn. Eneste er jo at halsbrann har avtatt.

Det er sikkert farligere å krysse veien.....

Skrevet

Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men jeg føler ofte at et glass melk lindrer halsbrannen.

Skrevet

føler det på samme måten, jeg har kjipt fordi jeg er kvalm nesten hele tiden, og sliter med sykemeldinger. Så blir jeg lei meg og gråter, og får dårlig samvittighet for at baby sikkert får "lei seg"-kjemikaler i blodet..

Og så tenker jeg på at graviditeten liksom skal være så fantastisk, og det er jo ikke så mange ganger man får oppleve det, og da få jeg mer dårlig samvittighet og blir lei meg fordi jeg ikke gjør nok ut av det....

hormoner suger :)

Sliter endel med halsbrann også, spesielt hvis jeg har spist krydret mat, eller mat med mye syre eller sukker.

Har funnet ut at det hjelper å småspise noe annet, da holder man magen opptatt med det, og spesielt noe "nøytraliserende" før man legger seg, som ikke er surt eller har sukker, som en gulerot eller agurk eller sikkert melk eller en banan sikkert

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...