Gå til innhold

ang å miste

Anbefalte innlegg

Skrevet

hørte om en som hadde mistet i ca uke 12, det randt masse blod ut, og så plutselig skled babyen ut, er dette mulig??

så forferdelig å oppleve noe sånt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det nok det dessverre.:o(

Skrevet

??......Visste du altså ikke at dette var mulig...??

Er faktisk ganske mange som opplever å miste innen første trimester.

Vil heller ikke kalle det baby på det stadiet. Det som kommer ut da, er jo på størrelse med en blodklump, altså ikke store greiene.....

Men trist for dem det skjer for selvfølgelig!

Skrevet

Der er jeg ikke enig med deg jeg KariMari. Da vi var på Nasjonalt senter for fosterdiagnostikk da jeg var gravid med minstejenta, klarte de å se hvilket kjønn hun var i uke 13.

Skrevet

Wow, det må ha vært et supebra apparat:-) Visste faktisk ikke at det gikk an å se det så tidlig uansett, jeg.

Anyway, snakker ikke av egen erfaring, MEN hva venninner (og min mor) har fortalt (og min mann..) så ER det ikke mer enn en blodklump som kommer ut. Er på langt nær en baby, da.

Skrevet

det fikk også jeg beskjed om cat, at om en dyktig lege utfører UL i uke 13 vil han kunne se kjønn på fosteret.

er tildels også enig med deg karimari, men det blir for groteskt å kalle fosteret en blodklump, det har tross alt ett hjerte som slår (nå tenker jeg på levende foster ja) blir litt sprøtt å bare kalle det for en blodklump da. men skønner hva du vil frem til.

Skrevet

skønner?? ikke har jeg danske slektninger heller..

Skrevet

har opsærvert ale skrivefejlene dine i det sisste, raggne.. å di ække få...

Skrevet

Vet av ei som fikk utført abort i uke 13-14, å der "så" de kjønnet...aldri trodd jeg heller før hun fortalte det.

Skrevet

Herregud råddårræva, fikk hun vite kjønnet?

Skrevet

det jeg mente jeg ikke visste var mulig var at man kunne se babyen, hun sa at man tydelig kunne se at det var en baby! jeg bare syns det hørtes litt rart ut! hun var i uke 13 da hun mistet og den skled ut

HI

Skrevet

Det er mulig. Vi såg godt at det var ei lita baby som sprellet inne i magen i uke 13.

Skrevet

denne babyen datt rett ned på gulvet hjemme hos hennes! Så fælt!

Takk for svar!

Skrevet

Når hun aborterte så tidlig var fostret allerede dødt før det kom ut. Men må ha vært en skrekkelig opplevelse. :o(

Skrevet

Det er mange som ikke vet at det ser ut som et lite barn så tidlig. Selv har jeg mistet i uke 7, DA ser det ut som en blodklump. Men om barnet har utviklet seg normalt frem til uke 12, er det vel ikke unormalt at det ser helt ut som et lite barn. (Det er det det er!)

Skrevet

eg mistet mitt i uke 10, og da var det et bittelite foster. var vel 4 cm langt, men eg såg at det var et lite foster.. og det er faktisk tøft å se... det ligger der og man kan ikke gjøre noe med det..

Skrevet

eg glemte å skrive at etter å ha blødd litt så kom det bare ut..bare kjente plutselig at det kom noe ei trusen...

Skrevet

Hvorfor skal det alltid bli til diskusjon om når det blir barn og når det er celleklump? Det har med opplevelsen av tapet å gjøre, ikke antall uker...

Skrevet

Jeg fikk vite at det faktisk er mulig å se kjønnet før uke 12 på UL, men at man da skal være meget dyktig, samt ha helt nytt utstyr. Men at om lege faktisk ser kjønet før uke 12, så har ikke de lov å opplyse om det,fordi man ikke vil at folk skal ta abort pga. at det er "feil" kjønn. Men hvor tidlig før 12 uker vet jeg ikke, det må jo i alle tilfeller være ganske tett opptil 12 uker da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...