Gå til innhold

Nedsig på fontanellen=lite væske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest at en nedsunken fontanelle kan være tegn på lite væske...Er skikkelig stressa om dagen , jeg har ammet godjenta like ofte som en nyfødt frem til nå ( hun har storkost seg) , og hun er snart 10 mnd. Nå trapper jeg ned, og ammer kun 3 ganger i døgnet. Hun får mellom 350-450 mml erstatning alt etter som hvor mye hun vil ha i tilleg til puppen 3 ganger daglig. I tillegg til dette får hun vann blandet med hjemmelaget fruktjuice ( hun er ikke glad i vann). Allikevel er fontanellen nedsunken nesten hele tiden!! Grunnen til at jeg stresser er fordi før jeg trappet ned på puppingen (som var både dag og natt) var den ALDRI nedsunken. Så da må vel det være pga for lite væske? Blir helt sprø av dette, føler at jeg ikke gjør annet enn å kjenne på fontanellen og mase på henne om drikke. Teller ikke antall tissebleier, men har flere store tunge tissebleier i døgnet, i tillegg til flere "mindre" tissebleier. Utrolig glad for svar ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg drev også å stresset med at fontanellen var litt nedsunket tidligere i sommer. jeg spurte på hs og fikk til svar at så lenge almenntilstanden er bra, trenger man ikke bekymre seg for dehydrering! og at fontanellen kan variere en del. men er du fortsatt i tvil, så ikke ta magefølelsen for gitt, ta en tur på hs :)

Skrevet

tusen takk for svar...snakket med HS på 8 mnd kontroll ang dette ( det var før jeg trappet ned), hun sa at man skulle kjenne ett lite nedsig pga at faktisk ikke er bein der enda...men jeg merker jo at nedsiget forsvinner hvis jeg får i henne ekstra væske...uff vanskelig dette..tror jeg ringer HS i morgen igjen

Skrevet

glemte å skrive at det er en veldig stor jente for alderen, alltid vært stor, så hun trenger extra væske...

Skrevet

vet hvordan du har det ja :P jeg kjente konstant på den, og syntes hele tiden at den var så nedsunket. og noen ganger kjente jeg nesten ikke at den var der engang. til å bli sprø av :P gruer meg til ammeslutt/nedtrapping, da blir jeg vel enda verre! drikker ikke mme her, iiik ;) hehe, lykke til da, det er sikkert ikke noen fare:) men best å få det bekreftet av noen som kan:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...