Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jeg syntes jeg gikk så fint ned i vekt rett etter fødselen (de første to uker) men så stoppet det på en måte opp. Spiser sunt og går masse tur, og skal ikke liksom ammingen hjelpe til slik at man "raser" ned i vekt? :-) Tar det litt tid før det kommer igang? Eller er det bare en myte at man går ned mens man ammer? Hva er deres erfaring? Fødte for ca 8 uker siden...
Potetstappe Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Dattern min er 8 uker på lørdag, så ca like lenge siden jeg fødte som deg. Jeg gikk opp 7 kg da jeg var gravid. magen forsvant samtidig som babyen kom ut, og dagen etter var jeg bare 2 kg i pluss fra min vanlige vekt. Håpet at ammingen skulle få de vekk, og kanskje noen ekstra kg. også... Men jeg har ikke gått ned noe. Vekta har heller gått opp for min del:-( Ennå jeg spiser sunt og går masse tur..
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 jeg fødte for 4 mnd siden og jeg veier 5 kg mindre nå enn før jeg ble gravid. Jeg ammer og alle kiloene forsvant. Veide utrulige 92 kg når jeg skulle føde. Nå veier jeg 69 kg .Og jeg spiser ikke særlig sunt:)
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Hos meg slo det virkelig til ca 3-4 måneder etter jeg hadde født, da rant kiloene av! Hadde også en periode noen uker etter fødselen hvor jeg følte det stoppet helt opp. Men, det kommer - så bare vær tålmodig Hvis man i tillegg klarer å trene litt og tenke nogenlunde på hva man spiser i den perioden blir det virkelig suksess, jeg gjorde det og veier nå mindre enn hva jeg gjorde før graviditeten
Heihvordetgår Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Her er det over 5 mnd siden lillemann kom. Sitter fortsatt igjen med 5 kilo som jeg la på meg i graviditeten som jeg gjerne skulle hatt av pluss litt til, men det forsvinner ikke. Men nå har jeg ikke värt så ivrig på å trene, og er innimellom flink til å spise sunt, så jeg har nok bare meg selv å skylde på.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Det spørs vel litt... på eg begynte kroppen å "spare" på fettet.. jeg trenet mer enn jeg fikk i mag av næring antagelig... men nå som jeg har trappet ned på ammingen begynner det å skje noe;=)
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jeg fødte for 27 dager siden.........og jeg gikk opp 22 kg i svangerskapet. 11 dager etter fødselen hadde jeg gått ned igjen 17 kg......og nå har jeg gått ned ytterligere 1 kg til.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Jeg fødte for ganske nøyaktig 4 mnd siden- har nå tatt av de 20 kg jeg gikk opp i vekt. Kunne jo personlig tenkt meg å beholde noen av dem da. Jeg fullammer.
FrøkenKnallkul Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Jeg fødte for 6 uker siden. Gikk opp 17 kg i svangerskapet, har nå gått ned 14 av disse. Med andre ord 3 kg igjen til jeg er tilbake på normalvekta mi. Har gått ned jevnt og trutt etter fødselen, men virker som om det har stoppet litt opp nå.... Men 6 uker (og 8 for din del) er jo ikke lang tid da
mammaen til <3 Trine <3 Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Jeg fødte for 2 uker siden og gikk opp 9 kg i min graviditet. Nå veier jeg 2 kg mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid. Jeg har ikke gjort noe spesielt. Bare spist sunt og gått tur.
Gjest Ut på tur Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Har ikke vekt så jeg vet ikke hvordan amingen virker inn på meg, men har hørt fra andre at det varierer veldig om man går ned eller ikke. Har også hørt om de som raser ned i vekt når de slutter å amme....
titti80 Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Min datter blir nå fire mnd bare om noen dager og jeg full ammer. Gikk opp 20 kg under svangerskapet.. Men har nå kun 1 kg igjen. Går mye turer og drikker mye vann. Normal kost. Men magen må strammes inn, det er ikke til å komme i fra
jentebabymom Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 jeg har gått ned bare 5 kg jeg, jenta er 6 uker.jeg gikk opp 20 kg.shit dere er heldige som er så smekker....jeg for min del sliter med å få ned noe som helst.
Søtnosmamma Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Jeg veier omtrent det samme som før jeg ble gravid nå. (4,5 mnd siden) Jeg gikk opp ca 10 kg og rundt 8 kg var borte noen dager etter fødsel. De siste to har akkurat forsvunnet nå. Hadde egentlig håpet at amminga skulle ta bort enda flere kilo, men det har dessverre ikke skjedd...
hønepøne;-) Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 Det varierer om man går ned mens man ammer. Jeg raste ned i vekt og veide 6 kg mindre enn før jeg ble gravid da lillegutt var 3/4mnd. Det er ikke helt bra det heller. Jeg hadde en glupsk baby som var 10 kg da han var 3 mnd, hehe, så det tærte på mor!
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 4. september 2007 #16 Skrevet 4. september 2007 jeg gikk opp 30 kg mens jeg var gravid, veide utrolige 90 kg to dager før fødselen. 2 uker etter det var jeg gått ned 20 av dem, men ennå sliter jeg med 10 for mye. nå er lillemann 3 mnd og jeg har ikke gått ned noe som helst siden de 20 første kg forsvant. men nå er det full skjerpings med snopspising og skap snoking....blææh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå