Lenemamma`n Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Hva spiser ditt ca 16 mnders gamle barn? Synes tulla mi spiser så lite...har igrunn gjort det siden i sommer. Men hun legger på seg fint,og har alltid hatt litt bollekinn:) Hun spiser: Frokost: ei brødskive(av og til bare ei halv) Lunsj:Ofte bare en yoghurt eller noe...aldri sulten før etter duppen i 12 tiden! Middag: Vanlig middagsmat Kveldsmat: Ei brødskive,og av og til litt grøt. Er dette lite?? Noen tips til pålegg på brødskiva?? Hun er ei aktiv jente,og virker ellers fornøyd=)
It's all about me Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Lillegutt er også 16 mnd. Han er ganske kresen, men av det han liker spiser han masse. FROKOST: Grøt av 160 ml vann eller 2 skiver brød MELLOMMÅLTID: Yoghurt og litt sprøtt maisbrød LUNSJ: 2 skiver brød MIDDAG: F.eks 2 grove pannekaker (tykke), 1 hel kjøttpølse m/makaroni (dette er favorittene hans, derfor jeg tok det som eksempel. ellers prøver vi med det vi spiser) KVELDS: Grøt av 160ml vann eller 2 skiver brød (det han ikke fikk på morgenen)
snull Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Har også en kresen og småspist liten jente Frokost: 1/2 - 1 skive og ett glass melk, 1/2 eple - elsker eple Lunsj: 1 skive, 1 frutti og 1/2 banan, melk Middag: Er veldig kresen: spiser fiskeboller,fiskekaker,pølser,kjøtt/kyllingboller/fiskepudding og pasta selvfølgelig ;-). Kan spise godt(1 fiskekake m tilbehør) når det er noe hun liker, ellers piller hun bare i maten. Igår kvelld lagde jeg tomatsuppe med makaroni, og det syntes hun var godt;). Vann å drikke Kvelds: 1 skive, melk Pålegg hun liker: leverpostei med agurk, skinkeost, baconost, av og til servelat og ost, men sjeldent hun spiser noe av det. Så jeg føler det blir litt ensformig, men så lenge hun er blid og fornøyd, så skal ikke jeg klage...! Ja, banan bruker vi også på skiven . Kan spise så mye eple hun bare får!!
Gjest Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Mini var matvrak før, hun liker fortsatt ALL mat (takk gudene så lenge det varer...) Men hun spiser ikke like mye som før. Frokost: 1 brødskive, avogtil 1,5 og litt frukt (spiser matpakke i bhg) Lunsj: 1-2 brødskiver Mellommåltid: litt frukt og yoghurt Middag: det samme vi spiser uansett hva det er , (ja altså- jeg gir ikke barnet sushi eller ekstremt sterk mat, men av "normalmat) Kvelds: 1 skive om hun orker. Har merket at det går veldig i bølger med matlyst og hvor mye hun spiser. Noen ganger kan hun spise masse, men andre ganger er det nesten ingenting. Er ekstremt aktiv. Hun er 16 mnd. Av pålegg så er hun veldig glad i leverpostei, alle mulige smøreoster men særlig Tine sin med ananas og gulost som smaker litt- dvs Jarlsberg og sånne ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå