katty Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Er ullfleecedressene fra nøstebarn normale i str?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Nja, om de er normale er jeg neimen ikke helt sikker på. Snuppa er 20mnd nå, og i fjor da hun ble 1 år kjøpte vi ullfleecedressen. Vi kjøpte faktisk str 98/104. Og den brukte hun i hele fjor, og har brukt den nå. Den var ikke så stor at det ikke gikk ann å bruke den, vi brukte den hele vinteren og våren. I bilen, i vogna, under vinterdressen. Ja, hele tiden igrunnen :-) Jeg tok en råsjangs og tenkte at da får jeg heller bare kjøpe en mindre en om det ikke går, men det var ikke noe problem!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Skal kjøpe en til nå, da den hun har er godt brukt, og greit å ha en å bytte med. Og kjøper da samme str. som forøvrig er den største str de er i. Men den er god som gull :-)
katty Skrevet 3. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2007 Oy, ja da er nok 74/80 litt snaut for tulla mi selv om hun er lita for alderen. Kan jeg spørre hvor lang dattera di var når hun begynte å bruke den?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Klart du kan, må bare finne helsekortet her :-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Her fant jeg det :-) Snuppa var 76cm(12mnd) lang da hun begynte å bruke dressen, hun er 80,5cm(20mnd) nå. Har sluttet å vokse nå pga sykdom. Derfor hun ikke er større. Så snuppa er ikke av de største selv.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Fikk du noe ut av det?? Hvor stor er tulla di?
katty Skrevet 3. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2007 Jenta mi var kun 69 cm da hun var 12 mnd, så tror ikke hun er mer enn 75 nå som hun er 15 mnd. Var dressen klumpete på henne da hun var 12 mnd? ( Takk for bryet forresten;)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Ikke noe problem, jeg slapper bare av ikveld :-) Litt stor var den jo, men ikke større at den passet perfekt inni en Troll classic vinterdress med fast for i strl. 80. Men den satt jo ikke "som støpt", den var jo større enn det. Men hvis snuppa di er 75cm så ville jeg ikke nølt med å ta 98/104. Ja, jeg vet det høres stort ut. Men det er jo dyre dresser, og den vil da ikke være større enn noe som går ann å bruke. Det er en sinnsykt deilig dress :-) (Jeg vil og ha..)
katty Skrevet 3. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2007 Tusen takk for hjelpen. Da er dressen bestilt:) Da skal hun holde seg god og varm:o)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Hvilken farge valgte du da?? Sitter å har lyst til å bestille en til her nå.. Hehe. Mye vil ha mer.. Vingler mellom brun eller natur. Har rød fra før :-) Ja, den er god og varm det er det ikke noe tvil om! En skikkelig kosedress :-)
katty Skrevet 3. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2007 Jeg la rød i handlevognen, men når jeg skulle trykke "bestill" ble jeg litt usikker på om jeg ville ha den i brun...he he...det er så fint med rosa lue til brun dress....jeg er håpløs når det kommer til bestemme seg..he he.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Ja, det er vanskelig dette her med farger.. Hehe, nesten alt tøyet er rosa eller i farger som passer til rosa, derfor ble rød sånn sett et dårlig varlg i fjor.. Hehe, når jeg skriver det så skjønner jeg jo at jeg er rar her jeg sitter.. Og tanken var at dressen i år blir en rosa trolldress(sånn gammelrosa) og da hadde det jo kanskje vært fint med brunt, eller skulle jeg velge natur da.. Ja, her ser man valgets kvaler.. Lua er jo rosa, og det samme er skoene.. Og da er jo brunt veldig fint da.. Men er jo egentlig samme hvilken farge det er, dressen er helt super uansett hvilke farge det er så det spiller igrunnen ingen trille :-)
katty Skrevet 3. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 3. september 2007 Jeg må le for jeg tenker på samme måte...for lua og skoene er rosa og reimadressen er lys rosa og brun, så jeg har bestemt meg for at det ikke blir rød hvertfall:o) Jeg tror det blir brun jeg..... hva kommer du til? hi hi
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 Hehe, det er godt at det er flere som tenker som meg her ute :-) Da er jeg ikke helt gal iallefall ;-) Jeg var på senter her istad og da var det en dame som skulle ha troll dress, men da hun så fargen ville hun ikke ha den alikevel. For den var ikke fin nok. Og da tenkte jeg med meg selv at så langt har jeg ikke gått ennå iallefall, jeg velger fortsatt tøy for hva det er godt for fremfor farge. Men velger selvfølgelig den fargen som passer best av det utvalget som er i det jeg skal ha da ;-) Men om jeg har bestemt meg en type dress så ombestemmer jeg meg ikke bare for at fargen ikke er bra nok. Men over til spørsmålet :-) Jeg tror jammen jeg ender på brun jeg. Den passer perfekt sammen med det rosa tøyet, lua og skoene. Så da tror jeg at jeg blir fornøyd!
katty Skrevet 3. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 3. september 2007 Heldigvis er ikke jeg heller så "gal" om jeg kan kalle dama i butikken det. Kvalitet framfor fargen helt klart. Det blir brun her også+ 2 par rosa ribbestrikket ullsokker. Dette blir knallbra. Håper vi snakkes her en annen gang og. Nå er det natta for meg, skal tidlig på jobb i morgen. Lykke til med den brune ullfleecen ;o) hi hi. God natt!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2007 #18 Skrevet 3. september 2007 Ja, nå er det natta for meg også tror jeg :-) Bestiller brun dress nå, og bestilte rødstripet ullbody + hvit barnestrømpebukse i ull der for 2 uker siden. Har fått det, men ikke prøvd det ennå, men kjennes helt herlig ut! Nøstebarn er supert :-) Kos deg med dress og sokker! Nei, som sagt; Sov godt og så snakkes vi her inne senere :-) God natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå