Herlige barn har jeg fått Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Hva skal man gjøre?? synet kan det ikke ha noe med, har for en tid tilbake fått nye briller og linser og har ikke før denne grusomme hodepinen hatt mye plager heller med hodepine. Legen nevnte sist jeg fortalte om mine problemer at det nok var spenningshodepine, men hvorfor er den da hele dagen stort sett? Føler meg også snart som en pillemisbruker, må jo ta minst 2 paracet/ibux så jeg ikke blir gal av denne hodepinen!
It's all about me Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Hodepine kan komme av så mye. Men selv har jeg vært plaget med konstant hodepine i forbindelse med at jeg får i meg noe jeg ikke tåler. Jeg har hatt det i forbindeles med at jeg ikke tålte laktose. Det vokste jeg heldigvis av meg. Ellers så får jeg hodepine av noe så enkelt som springvannet i Bergen. He he. Ingen andre steder i landet har jeg opplevd det, men i Bergen tåler jeg ikke vannet.
Mamma´n til A og F Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Krev en videre utredning! Nå vet ikke jeg hvor lenge du har gått med denne hodepinen? Har feks en fysioterapeut sjekket deg for spenninger? Drikker du nok? Bruker du medisiner?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 3. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2007 Drikker nok vil jeg tro, mellom 2-3 liter vann i løpet av en dag, samt juice, melk, yoghurt, og te. Går ikke på andre medisiner enn vitaminer, vil nesten ikke tro de er årsaken til dette. Gir blod og er ellers frisk, men syns nå selv jeg har vært slappere enn ellers i det siste. Må jo bare innrømme at jeg er begynt og tenke at noe alvorlig kan feile meg, spesielt da jeg leste om hun som fikk hjerneblødning i fjor og det var skrevet en artikkel om henne i vg eller dagbladet i dag. Skal til legen med eldstemann tidlig i neste uke, får ta det opp igjen da.
Mamma´n til A og F Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Heldigvis er det sjelden noe alvorlig. Vet om flere som sliter med kronisk hodepine, uten at det er noe alvorlig. Men godt å få det sjekket ut, ikke gøy å gå med bekymringer. Lykke til og god bedring!
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Du bør be om å få henvisning til MR.Bedre føre var,slik at du evt får eliminert tumor etc. Godt mulig det er spenningshodepine,men be om henvisning til MR uansett. God bedring! Mvh
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Regner med at du har fått sjekket blodtrykket ditt.. For høyt blodtrykk kan gi "konstant" hodepine...
lana<3 Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 uff mange vonde her idag visst....klaget til min fysioterapaut sist uke om hodepine jeg også, da trykket hun bare på triggerpunktene mine i nakken og vips så var hodepinen borte... jeg slet med kronisk hodepine før, tok da mr og fant ut at jeg hadde polypper i nesen som laget kronisk bihulebetennelse....au au au... men det er utrolig mange ting som kan lage hodepine, de vanligste er spenningshodepine og migrene.... god bedring føler med deg:)
lana<3 Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 ps. sjekk bivirkningene på ibux. pakningen!!!..der står det at hodepine kan bli verre hvis du bruker ibux ofte...
Hjertefamilien Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Oppsøk alternativ behandler. Kinesolog, naprapat, fotsoneterapeut etc. Har hatt god hjelp derfra når jeg har hatt mine langvarige hodepiner... Du drikker rikelig med vann, kanskje litt for mye? Trener du? Svetter du mye? Spiser du nok, og riktig? Får du nok søvn? God søvn altså... legger du deg tidlig eller sent? Noe som plager deg eller bekymrer deg, nå eller i fremtid? Drikker du mye av noe? Prøv å kutte ut noe du vet du får mye i deg hver eneste dag... God bedring
Herlige barn har jeg fått Skrevet 3. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2007 Har bare tatt en ibux denne uken, måtte få en hos en kollega, hodepinen var så ille at jeg måtte ut og spasere tur i matpausen og få luftet meg. Blodtrykket er ok 120/67 og det er jo helt normalt så er ikke noe gale der nei. Spiser helt greit, men må jo medgi at det ikke er så enkelt med denne hodeverken og få i seg det man burde i løpet av en dag. Ungene kan heller ikke ha tv en høyt på, de blir det straks verre. Ja, håper dette forsvinner straks er jo så irriterende og ikke minst frustrerende når man ikke vet hva det kommer av.
lana<3 Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 kan ikke være jernmangel da siden du gir blod?? da blir man jo slapp, hodepine...osv osv....
Hjertefamilien Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 Kan være noe fra fortida også... som ligger i underbevisstheten din og gnager og som du da ikke tenker over lenger. Forsøk en kinesolog. Jeg ble kvitt hyppige migreneanfall etter 1 behandling hos henne...
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Jeg går med konstant hodepine i enkelte perioder, da er det fordi jeg er stiv i nakken, at noe er "ute av stilling". Er helt borte etter et par behandlinger hos manuell terapaut/kiropraktor. Har du sjekket nakken? God bedring!
RajaPia Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 Har du sjekket blodtrykket ditt ?? Hvis en spiser for mye smertestillende / over veldig lang tid , kan de ha motsatt virkning... Snakker av erfaring etter et drøyt år med nesten daglig hodepine. Legen min og jeg kartla hodepinen min ved å skrive "hodepinedagbok" over flere uker , og den perioden fikk jeg heller ikke ta smertestillende. Jeg hadde spist så mye Paracet/ Ibux over lang tid at de ikke virket mer. Sjekket blodtrykket første gangen hos legen , og måtte ha medisiner for det. Viste seg at jeg har migrene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå