Gå til innhold

se hit dere med astma og som bruker bricanyl...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her å kjeder meg og leser litt forskjellig på nettet. kom plutselig over at bricanyl brukes som riestoppende middel!!!!fant det her på bim under A til Å:

RIHEMMENDE MIDLER: Stoffer som bricanyl som gis til kvinnen for å hemme/stoppe riene. De gis veldig sjelden og bare dersom det er fare for mors eller barnets liv når hun er til termin, og hvor keisersnitt er løsningen for å få ut barnet. Det kan også gis dersom fødselen er i ferd med å starte altfor tidlig, slik at babyen kan modnes litt lengre inni magen.

jeg har hatt masse modningsrier i over en uke, men plutselig har de sluttet....har tatt bricanyl de siste dagene. tror dere at bruk av bricanyl kan utsette fødselen???? 6 dager til termin

vet at dere ikke er leger her, men kunne godt tenke meg noen tanker rundt dette....takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt hende, jeg veit ikke helt. Skal ikke tro alt en leser på nettet heller. Hør med legen din du, uansett har du ikke gjort noe gææ'rnt.

Skrevet

Veeeeeeeeeeldig rart at ikke legen din har informert deg om dette. Jeg har i begge mine svangerskap blitt frarådet å bruke bricanyl og har fått annen medisin.

Dette er en kjent sak og jeg holder meg langt unna Bricanyl. Ring legen din i morgen du!!!!!

Skrevet

ja d er veldig rart!!!!!har jo spurt om det er uheldig å bruke bricanyl under svangerskapet og da har han sagt nei!!! faen asså visst dette stemmer.....no blei jeg skikkelig irritert

takker for svar forresten:)

Skrevet

Stemmer det, bricanyl skal en unngå i slutten av svangerskapet pga dens virkning!! Det er det de bruker for å stoppe rier på sykehuset, og jeg fikk beskjed av de og lege i sist svangerskap om å ikke bruke dette. Denne gang har jeg fått annen medisin.

Skrevet

var på sykehuset på søndag og da sa de at de bruler bricanyl som riestoppende medisiner!!!!!!!!!!!

Skrevet

uff, nå ble jeg faktisk skikkelig irritert!!! gjett om legen min skal få høre det i morgen da!!!! var på føden for en uke siden med sterke modningsrier og da sa jordmoren at hun trodde vi kom tilbake i løpet av natten og at fødselen da ville være i gang, men ingenting skjedde....fy, visst det er fordi jeg har brukt bricanyl!!!!

Skrevet

Var inne på sykehuset når jeg var i uke 25 pga for tidlige rier, og fikk da bricanyl med god effekt. Riene stoppet nesten umiddelbart. Fikk derimot veldig hjertebank av de, og ble satt på annet drypp. Synes det er rart at legen din ikke vet hvilken effekt bricanyl har, regner med at du har noen form for allergier når du tar dette legemidlet. Jeg spurte legen om det hadde negativ effekt på fosteret og fikk beskjed om at det ikke hadde det. Kan være det legen mente når han sier det ikke er problematisk å ta det når du er gravid. Du får ta deg en prat med han i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...