Gå til innhold

Sette i gang fødsel?

Nybakt mamma, nå til 3!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som tidligere er blitt sat i gang? Korleis gjøres dette? Kor fort går det frå eg blir sat igang og til fødselen faktisk er i gang?

Fekk vite i dag at eg blir sat i gang om 3 uker. Eg glemte å spørre masse spørsmål, for eg tenkte ikkje på det før etterpå.

Eg er modnet, og har 2 cm opning. Er 35+1 i dag. Vil være 38 ved i gangsetting. Har stort foster og antistoff som stiger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang med nr to, og de satte gele ca kl 9 om morgenen.

Rimelig sent om kvelden ante jeg at det var noe, og bad om å bli sjekket. Jordmor sa at der var det ingen reaksjon, og at de sikkert måtte gjenta kuren neste morgen. En time etter dette "smalt" det, og det var full åpning og styrtfødsel. Fødselen tok totalt 1 time og 10 min. Sprøtt og voldsomt! Håper det ikke skjer meg nå....

Skrevet

Hei! Jeg ble satt igang med min første fordi jeg fikk nyrebekkenbetennelse og da fikk jeg stikkpiller en gang på kvelden og en neste morgen siden det ikke skjedde så mye i løpet av natten og så kom en lege og dro litt i livmorhalsen (kalles også stripping),det var ubehagelig men gikk fort over...dette var kl 10 og så ble jeg satt på riestimulerende drypp ved 16 tida ,noe som gir uregelmessige rier og kan bli slitsomt hvis det drøyer for lenge MEN man kan be om smertestillende og jeg takket ja til epidural (himmelsk) og jeg fikk jenta mi kl 21 på kvelden.Så jeg synes det gikk veldig greit :-) Lykke til!!

Skrevet

Jeg ble satt igang å veene begynte med en gang.....

Skrevet

Blir sat i gang i morgon tidlig. 26 dager før tida. Blodtype antistoffa min stige voldsomt nå, og babyen er stor. Dei ville enten sette drypp eller bare ta vannet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...