Gå til innhold

hvordan i helvette kan dette skje??? sorry språket

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag var jeg i minibanken..gikk å venta på rundt 9000 som skulle komme fra lånekassen

til min store overraskelse så sto det at jeg kunne ta ut masse penger..så jeg tar ut 1000 kr og trykker på at jeg vil se saldo på skjermen..

da viser det at jeg har disponibelt på konto litt over 8000

jippi tenker jeg, da var de jammen kjappe..

kommer hjem og skal betale husleia på 6000 kr..

da står det at jeg har -997 kr på konto og det står ingenting om at noe penger er kommet inn...

hva har skjedd da???

hvrdan i huleste kan det stå at jeg har 9000 disponibelt på konto og at jeg får til å ta ut 1000 kr når det egentlig ikke er penger der??

kjenner jeg er rimelig frsutrert nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du visa? dette skjedde med meg også, bare med et beløp på 4000,, hvis du betaler med visa i butikker så kan det skje noe som gjør at det samme beløpet blir reservert og trukket fra kontoen din samme klokkeslett og 30 dager for eks. Ring banken din du, det gjorde jeg og hun overførte pengene tilbake med en gang :)

Skrevet

Har opplevd dette selv, da var det noe galt med minibanken og den ble etterhvert okkupert av folk som overtrakk kontoene sine, men de pengene fra lånekassen kommer nok snart.

Skrevet

Man kan jo gjerne ta ut maks 9000 i løpet av en uke på mange kort. Og da står det at det er disponibelt selv om du ikke har pengene. Og noe minibanker gir deg disse ut.

Skrevet

ja det er visa

men det som er er jo at jeg var blakk så kontoen min var egentlig tom..og det står ikke noe om at det har kommet penger inn...

å nei det var ikke de pengene jeg kan ta ut..jeg har vært mange ganger i minibank så jeg har lært meg forskjellen på hva jeg kan ta ut og hva jeg har på konto hehe...har sett feil på det før:p

Skrevet

sånn har skjedd her også, skulle ta ut penger- viste at lønnen var kommet inn og beløpet- kom i minibanken og da sto det at det var tre tusen me rpå kontoen, og jge tenkte egentlig ikke mer over det enn at jeg tok ut det jeg skulle og var fornøyd med at kjærsten hadde jobbet såpass mye overtid....

kom hjem og sjekket nettbanken og da sto dtebare det beløpet som jeg i utgangspungtet trodde vi hadde...... så jeg aner ikke hva som skjer når det er sånn jeg da.---- hmm, men hvis du ikke hadde penger på kontoen i utgangspungtet da, så er dte noen kort som har en sånn kreditt grense på 2000 så du kan trekke over kortet ditt med det hver mnd også tar banken pengene tilbake når pengene komme rinn om du skjønte hva jeg mente nå.

Skrevet

Ok. Nei, det skjer bare i noen minibanker for meg. Men ellers utenom slikt har jeg ingen erfaring med penger som ikke er der. :)

Skrevet

huff ikke jeg heller..æsj hater å ha minus på kontoe..åsså NIHUNDRE da:s

Skrevet

Du får ringe banken din imorgen.

Hvilken bank bruker du forresten?

Skrevet

Bankene opererer med noe som heter disponibelt beløp og saldo. Det er to forskjellige ting. Pengene kan være disponibel selv om de ikke er på konto. Derfor blir saldoen i minus selv om du hadde pengene disponibel. Saldo er de pengene som du faktisk har til rådighet. Pengene er ofte disponibel en eller to dager før dem faktisk er på konto. Det betyr at pengene er på veg inn på konto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...