Gå til innhold

Plages med bekkenet 11 mnd etter fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de samme smertene nå som da jeg gikk gravid sist! Begynte å jobbe for 2,5mnd siden og kjente det litt da! Men nå har jeg hatt vondt i 1 uke iler nedover bena og klarer ikke å ligge på siden! Vondt nå når jeg sitter.Svir liksom i korsryggen!

Har fått lege time men ikke før 17 sept!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. jeg har vondt to år etter fødsel....

Altså; Du er nødt til å trene opp bekkenet etter fødsel! Hos fysio får du øvelser som hjelper deg å styrke musklene i bekkenet... Det er jo ikke rart at du kjenner det når du har begynt å jobbe igjen. Hvis du har en jobb der du står og går mye så blir det jo ekstra ille.

Få en rekvisisjon til fysio og få trent opp bekkenet igjen! Det er det eneste som hjelper.. Akupunktur hjalp meg også mye når jeg hadde bekkenløsning!

Skrevet

Jobber i butikk så det er kanskje ikkeså rart! Hadde ikke noe plager etter hun første!Huff

Skrevet

Plager med bekkenet drar gjerne på seg for hver fødsel... Kjipe greier, men sånn er det.. Er kjempeviktig å styrke musklene i bekkenet! :o)

Skrevet

Joda :) har det fortsatt jeg også, 17 mnd etter.. Funnet ut at de alltid kommer til å være der..

Skrevet

Hei. Samme her, og det som hjalp meg var god behandling hos fysioterapaut+ masse trening (både kondisjon og styrke)

Skrevet

Hvis du ennå har bekkenløsning ville jeg tatt det opp med legen først og fremst, og tatt alle de revmatiske testene eventuelt andre tester, bare for å sjekke det ut, er de negative ville jeg gått videre med kiropraktor og fysioterapaut, er viktig som hun over sier å trene opp bekkenet etter fødsel.

Ellers så fikk min samboer "bekkenproblemer" av sin jobb for en stund siden og han ble bra av en eneste behandling hos kiropraktoren....jeg derimot fikk fibromyalgi....:(

Skrevet

Er over 2 år siden jenta mi er født og sliter enda med mye smerter og problemer med bekkenet.

Hvis du står mye i løpet av en arbeidsdag så prøv å få avlastet litt med en stol innimellom og motsatt. Variert fra å sitte, gå og ligge er det beste. Gjerne legg deg nedpå 15 minutt når du kommer hjem slik at bekkenet får avlastning.

Må bare nevne det (selv om jeg ikke vet hvilke planer du har fremover), at hvis du ikke er helt god i bekkenet etter svangerskapet bør du få trent deg skikkelig opp før du blir gravid igjen. Du kan bli MYE verre og få problemene resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...