ragna Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 jeg sendte deg en p.m, men glemte i iveren at min egen side ikke funker for øyeblikket ;-( så om du tar deg bryet med å svare får jeg altså ikke lest den.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Tilbake etter en morsom 1/2 time med Snabbgrabbar...hehehe... Jeg svarer gjerne på spm. ditt her om du ønsker det?
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2007 ja selvfølgelig, om det er iorden for deg så
Gjest Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Ok... ) Vår datter har bare fått "trippelvaksinen" (DTP, Hib, poliomyelitt, pneumokokksykdom) Jeg frykter endel av disse sykdommene for mye til at jeg tør la være å vaksinere. Vi har altså takket nei til Prevenar og MMR vaksinen. Prevenar vaksinen av den enkle grunnat hun var "for gammel" når vaksinen kom. Hadde nok uansett valgt den bort, men har ikke satt meg så grundig inn i den siden denvar lite aktuell for oss. MMR vaksinen har vi valgt bort fordi denne etter vår mening beskytter mot sykdommer som vi anser som "mindre farlige" Vi mener at det er bedre for henne, og for hennes immunforsvar og utvikling generelt at hun går gjennom en del infeksjoner i ung alder. Dette har jeg stor tro på at er viktig og riktig for å bygge opp en motstandskraft som er nyttig senere i livet. Dessuten er jeg skeptisk til MMR vaksinen og dens skadevirkninger. Jeg liker veldig dårlig de komponenter den består av og jeg liker dårlig at det har været endel (bevisst) skyggelegging rundt rapporter og forskningsresultater som beviser/motbeviser sammenhenger mellom denne vaksinen og feks autisme. Sist, men ikke minst, synes jeg det utvises en...tja, hva skal man kalle det... arrogant holdning, fra Folkehelsa når de går ut og sier at de innfører en vaksine basert på samfunnsøkonomikse hensyn , mens de i neste åndedrag forteller foreldre at de dreper barna sine (satt på spissen) ved å la være å ta samme vaksine... Tja.. dette var i grove trekk de vektigste grunnene vi hadde. Lykke til med deres valg ;o) (Du har sikkert fått med deg at det finnes mange nyttige linker inne på vaksinedebattten....) )
ragna Skrevet 4. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2007 tusen takk for utfyllende svar som sagt, vi har også valgt bort prevnar-vaksinen. hovedgrunnen er enkelt og greit at den fortsatt går under ett prøveprosjekt (og alle vet hvordan prøveprosjektet med hj.hinne.bet vaksinen gikk sist gang) men også pga at den hissigste og alvorligste bakterien som forårsaker hj.hinne.bet ikke faller under de bakteriene man skal bli "immun" mot i vaksinen. da får jeg ett aldri så lite klø-problem oppi hodet av å skjønne vitsen. man har ett kompetent helsepersonell i norge til å få bukt med betennelsen om man skulle være så uheldig (gud forby) å bli smittet av bakteriene som foråsaker denne type betennelse. som med de aller fleste andresykdommer også. MMR-vaksinen har vi ikke helt bestemt oss for enda, fikk den utsatt til datteren vår var 3 år sist gang, men vet ikke helt om det blir utgangen denne gang. liker heller ikke at man skal vaksineres mot sykdommer som strengt tatt er ufarlige (i de aller aller fleste situasjoner, hvor grunnlaget til barnet er at det er friskt og raskt, uten nedsatt immunforsvar) liker ikke tanken på at kroppen ikke får lage sine egne antistoffer mot diverse sykdomer. hva gjør man da om sykommene kommer tilbake hissigere og mer bastante enn noen gang? da har ikke immunforsvaret sjangs til å forsvare seg, jeg liker heller ikke skyggeleggingen av såkalte vaksine-skadde. vi vet at de finnes, men det blir hysjet ihjel. av hvilken grunn? det sier seg selv at vaksinens innhold kan skade, det er ikke snakk om småting som tilsettes. og i en kropp som er langt fra ferdig utviklet på alle områder, kan kombinasjonen bli farlig. uff, det er ikke lett, for man vil selvsagt det beste for barna sine. men når man ved gjentatte anledninger får slengt i fleisen at man forårsaker at andre dør osv, sitter man igjen med en lite god følelse. jeg følte vi ble tvunget til å ta MMR- vaksinen av hs (gestapo-type). ble skjelt ut etter noter da jeg sa at vi ville ta den, men i senere alder enn det som var normalt. det hører med til historien at datteren vår var prematur.....logikken? aner ikke men nå har vi endelig fått en hs som kan sine saker, og som tar foreldrene på alvor. fikk absolutt ikke følelsen av at vi var dårlige foreldre selv om vi valgte bort vaksinen. tvert imot igjen, takk for utfyllende svar;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå