Gå til innhold

Er smertestillende/hodepinetabellet farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så plaget med hodeverk for tiden.. men har ikkje turd å ta ibux eller paracet.. er dette farlig?? noen som vet det?? vet ikkje kor eg fikk det ifra at det er farlig men.... =)

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Fikk beskjed av legen min at jeg IKKE skulle ta ibux nå når jeg er gravid, mens paracet går helt bra.

Skrevet

Du kan trygt ta paracet, men hold deg til det som er anbefalt.

Ibux tas kun i samråde med lege.

Skrevet

æsj kjipt.. har tabellettfobi, så klarer så vidt å få ned ibux, så liker den best.. men da tar eg ikkje ibux i hvert fall.. tenkte bare å ta 1 om dagen liksom, ikkje mer..!

Skrevet

Det finnes en tablett som har nøyaktig samme innhold som paracet, men den er enklere å svelge. Husker selvfølgelig ikke hva den heter...

Gå til apoteket og spørr etter en tablett som har samme innhold som paracet, så får du nok hjelp. Tabletten er glattere i alle fall.

Skrevet

takk:):)

Skrevet

Og så går det faktisk an å få paracet som mikstur, det kan jo være et alternativ hvis du ikke takler piller! Spør på apoteket.

Skrevet

kult!!=) alt eg ikkje vet altså!=) kjempeflott, takk for all hjelp!!

da er det muligheter for meg også;o)

Skrevet

Heheh evt kan du jo kjøpe paracet som stikkpille, så slipper du å svelge noen ting som helst...

:)

God bedring og lykke til

Skrevet

Hei. Du kan ta to paracet(paracetamol) når du begynner å merke hodepinen. Ibux (ibuprofen)skal du ikke ta.

Ellers råder jeg deg til å drikke maaaasssse vann, og evnt en kopp kaffe/te med koffein på morgenen. Det kan hjelpe. Og få nok søvn, men ikke sov på dagen, dersom det øker hodepinen din.

Hilsen en med migrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...