Gå til innhold

Trenger tips jeg...

Mamma_til_3_jenter <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ei jente for 5 dager siden og hun har blitt så sår under armene og på ene siden av halsen pga det babyfettet....HAr brukt olje og vann som jeg skulle gjøre,har tørket godt og latt det lufttørket..Men det er jo kke så lett å få bort alt i disse hudfoldene da :(( Så lille vennen er rød og sår og har mistet litt hud på disse flekkene...

Skal jeg bare fortsette med olje og vann + god tørking sånn de anbefalte på sykehuset eller er det noe snnet som går an å smøre på??

Får ringe Helsestasjonen hvis det ikke er bedre om en dag el to for å høre..Men har dere tips så kom med dem :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetmel, det er tingen for deg nå. Funker som bare det. :o)

Gratulerer med jenta! :o)

Skrevet

Takk for det :o) Potetmel skal prøves ;)

Skrevet

Zinksalven hjelper mot det meste :0)

Skrevet

Jeg hadde vaska bare med vann og smurt på zinksalve, eller annen god salve mot sår hud. Jeg brukte olje bare i badevannet innimellom. Så lenge babyn ikke er tørr i huden er vann mer enn bra nok.

Ellers så er tørking slik som du gjør veldig viktig.

Jeg er litt hekta på ullklær for tiden, og kanksje jenta di hadde hatt godt av en ullbody? De regulerer varme og fuktighet veldigbra, og det kan kanskje hjelpe på undder armene...?

Skrevet

Støtter JoSomamsen! Minst mulig vask og fuktighet, unna med olje og parfymerte kremer og annet dritt. Vask (klapp) med klut m lunkent vann, klapp godt tørt og dryss potetmel på. Du skal se det blir så bra! Og gratulerer med jenta!!

Skrevet

TAkk for svar alle sammen :))

Hva med talkum da??kan det brukes??

Skrevet

Ja det kan det, men potetmel funker på samme måte. bare den er litt bedre.

Skrevet

Jeg har hørt at talkum ikke er så bra, for det er så lett for at den klumper seg dersom det blir litt fuktig, og det er det sikkert der hos jenta di.

Talkum er lite brukt nå iforhold til da vi var små.

Skrevet

ok,men da prøver jeg potetmel i første omgang...

Skrevet

Talkum funker bra, men det gjør potetmel også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...