Gå til innhold

noen som har peiling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dobbel inntekt i mai, juni, juli og august. Skal ut i fødselspermisjon i slutten av øktober og skal ta ut 100% lønn i 44 uker. Fikk ny jobb i mai, men har jobbet lengere enn 10 mnd før jeg byttet. Det beregnes jo fødselpenger ut fra de 10 siste mnd man har jobbet. Har jobbet 75%stilling som sykepleier.

Blir de fire mnd med dobbelt lønn med i beregningen av hvor mye jeg skal ha?? Og hvordan gjør jeg trygdekontoret oppmerksom på min dobble inntekt?

hmm..var det dumt forklart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er forskjellig praksis fra plass til plass, men jeg sendte inn bare en lønnsslipp (fra en måned jeg hadde litt overtid;) ) og så beregnet de ut fra den

Sjefen må jo også sende inn da

Skrevet

Så vidt jeg vet kommer det også ann på hvordan inntekten din har vært de siste 3 årene. Er det store avvik regnes fødselelspenge ut på en annen måte... Jeg fikk hvertfall full lønn selv om jeg hadde jobbet 40 % siste året før jeg gikk ut i permisjon..

Skrevet

dersom siste måned før permisjon spriker mer enn tror det var 25% fra tidligere måneder, kan de ta snitt av 6 av de 10 siste månedene å beregne permisjonspenger ut fra dette. men bestill en time på trygdekontoret for å avtale hvordan de skal regne det ut, og husk å få det SKRIFTLIG det dere avtaler, ellers kan de plutselig bare ta utgangspunkt i den siste måneden og da får du jo for lite. du skal ha igjen for at du har jobbet mye. men husk, SKRIFTLIG.

Skrevet

Hos meg var det ikke snitt av siste 6 mnd, men siste 3 år...!

Skrevet

Fra nav:

"Foreldrepenger skal i utgangspunktet tilsvare den inntekten du vanligvis har.

For å finne ditt vanlige inntektsnivå, fastsettes foreldrepengegrunnlaget på bakgrunn av en individuell vurdering. Vurderingen er skjønnsmessig og det legges vekt på følgende momenter:

Nåværende inntekt. Den finner vi ved å gjøre om den ukeinntekten du har når stønadsperioden starter til årsinntekt.

Gjennomsnittet av de siste tre års pensjonsgivende inntekt. Den finner vi ved å ta gjennomsnittet av de siste tre årene som er ferdig lignet på det tidspunktet stønadsperioden starter.

En forskjell på 25 % eller mer mellom årsinntekten og gjennomsnittlig pensjonsgivende inntekt kan få betydning for hvilken inntekt som skal legges til grunn.

Hvilken arbeidskategori du er i (se nedenfor).

Arbeidssituasjonen din. Du skal opplyse om du bla nylig har skiftet jobb, om du har fått endringer i lønnen eller midlertidig endret stillingsprosenten.

Folketrygdens grunnbeløp. Det ytes ikke foreldrepenger for den delen av inntekten som overstiger seks ganger folketrygdens grunnbeløp. "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...