Gjest Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Hadde dobbel inntekt i mai, juni, juli og august. Skal ut i fødselspermisjon i slutten av øktober og skal ta ut 100% lønn i 44 uker. Fikk ny jobb i mai, men har jobbet lengere enn 10 mnd før jeg byttet. Det beregnes jo fødselpenger ut fra de 10 siste mnd man har jobbet. Har jobbet 75%stilling som sykepleier. Blir de fire mnd med dobbelt lønn med i beregningen av hvor mye jeg skal ha?? Og hvordan gjør jeg trygdekontoret oppmerksom på min dobble inntekt? hmm..var det dumt forklart?
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Tror det er forskjellig praksis fra plass til plass, men jeg sendte inn bare en lønnsslipp (fra en måned jeg hadde litt overtid;) ) og så beregnet de ut fra den Sjefen må jo også sende inn da
~sjiraff~ Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Så vidt jeg vet kommer det også ann på hvordan inntekten din har vært de siste 3 årene. Er det store avvik regnes fødselelspenge ut på en annen måte... Jeg fikk hvertfall full lønn selv om jeg hadde jobbet 40 % siste året før jeg gikk ut i permisjon..
ketosina Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 dersom siste måned før permisjon spriker mer enn tror det var 25% fra tidligere måneder, kan de ta snitt av 6 av de 10 siste månedene å beregne permisjonspenger ut fra dette. men bestill en time på trygdekontoret for å avtale hvordan de skal regne det ut, og husk å få det SKRIFTLIG det dere avtaler, ellers kan de plutselig bare ta utgangspunkt i den siste måneden og da får du jo for lite. du skal ha igjen for at du har jobbet mye. men husk, SKRIFTLIG.
~sjiraff~ Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Hos meg var det ikke snitt av siste 6 mnd, men siste 3 år...!
~sjiraff~ Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Fra nav: "Foreldrepenger skal i utgangspunktet tilsvare den inntekten du vanligvis har. For å finne ditt vanlige inntektsnivå, fastsettes foreldrepengegrunnlaget på bakgrunn av en individuell vurdering. Vurderingen er skjønnsmessig og det legges vekt på følgende momenter: Nåværende inntekt. Den finner vi ved å gjøre om den ukeinntekten du har når stønadsperioden starter til årsinntekt. Gjennomsnittet av de siste tre års pensjonsgivende inntekt. Den finner vi ved å ta gjennomsnittet av de siste tre årene som er ferdig lignet på det tidspunktet stønadsperioden starter. En forskjell på 25 % eller mer mellom årsinntekten og gjennomsnittlig pensjonsgivende inntekt kan få betydning for hvilken inntekt som skal legges til grunn. Hvilken arbeidskategori du er i (se nedenfor). Arbeidssituasjonen din. Du skal opplyse om du bla nylig har skiftet jobb, om du har fått endringer i lønnen eller midlertidig endret stillingsprosenten. Folketrygdens grunnbeløp. Det ytes ikke foreldrepenger for den delen av inntekten som overstiger seks ganger folketrygdens grunnbeløp. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå