Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Er 15 uker på vei, men har den siste tiden hatt periodevise smerter i magen. Jeg vet jo ikke om dette har noe med graviditeten å gjøre, da jeg i perioder har vært plaget med magesmerter i noen år. Flere som har hatt magesmerter tidlig? Det er ikke kjempevondt, men vondt nok. Magen er også veldig hard når jeg tar på den mens smertene pågår. Noen som vet hva det kan være?
Erisa* Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Er det øvre eller nedre del av magen som er vond? Hvis det er nedre del, altså der livmoren ligger, kan det kanskje være kynnere, altså at musklene i livmoren trekker seg sammer og "trener" til fødselen. Ikke noe farlig i så fall.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 dette høres ut som kynnere egentlig.. det skal ikke gjøre veldig vondt men ubehagelig heller.. ig da blir jo magen helt hard mens det pågår!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg klarer ikke helt å kjenne om det er lavt eller høyt i magen, føles bare ut som hele magen. Nå er smertene på vei å bli borte, og magen har begynt å bli mykere igjen iallefall. Håper bare det ikke er noe galt. Men så har jo jeg vært plaget med magesmerter lenge før jeg ble gravid, så det kan jo bare være det også. Men føler at smertene har kommet hyppigere nå den siste uken. Men dette er egentilg ikke vondt sammenliknet med de smertene jeg har brukt å hatt i magen tidligere før jeg ble gravid. Da besvimte jeg nesten på jobb og måtte ha tilsyn av lege en gang, og en annen gang ble jeg innlagt på sykehus pga smertene
Erisa* Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Hmmm.. Ble magen hard under smertene før du ble gravid også? Sånn vekselvis hard og myk mage er typisk for kynnere, men hard mage kan også skyldes andre ting. Jeg syns kynnerene er litt vonde, i alle fall ikkke noe godt, men det er ikke akkurat intense smerter heller. Du kan jo alltids ringe på føden og spør der, evt ringe jordmoren din i morgen.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Før jeg ble gravid hadde jeg jo ikke mage i det hele tatt,men jeg la ikke merke til at den ble hard nei. Og magen var myk når de undersøkte den de to gangene ja. Så det er først nå at jeg har opplevd at den har blitt hard under magesmertene.
Erisa* Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Da tipper jeg at det er kynnere. Men det kan hende at følelsen forsterkes av at du har litt ømfintlig mage i utgangspunktet?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Er det ikke tidlig å få kynnere i uke 15 da? Er vel mest i slutten på svangerskapet en har det....
Erisa* Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Jeg har hatt det fra uke 19. Har en teori om at siden du har hatt problemer med magesmerter tidligere, så kan nervesystemet ditt være "sensitivisert" og tolke smertesignaler fra magen tidligere og tydeligere enn andre. Vet ikke om denne teorien har noe hold, men det høres logisk ut for meg:) Er nok forskjellig hvor tidlig man begynner å kjenne det! Men det kan være lurt at du snakker med jordmor eller lege, så kan de undersøke deg mens det står på, slik at du kan være trygg på at ikke noe er galt!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Ok. Takk skal du ha. Jeg tenkte å se det litt an, men hvis det fortsetter slik så får jeg ta kontakt med lege/jordmor ja. Regner jo egentilg ikke med at det er noe galt, siden jeg har hatt magesmerter i perioder lenge før jeg ble gravid også. Kanskje det er som du sier at smertene blir forsterket og tydeligere siden har hatt slike problemer før også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå