Gå til innhold

arver deres barn sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en venninne av meg sier at de første årene så gjør det ikke noe at man arver sko..er det sant? har alltid hørt at sko skal man IKKE arve

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hun får egne sko. Liker ikke å arve.

Skrevet

Nei,han får nye sko :) Hørt at man ikke skal arve sko,fordi skoen former seg etter foten. Syns det er spesielt viktig nå med de første skoene at han har sko som passer til han og som ikke er formet etter andre barns fot. :)

Skrevet

Venninna di tar VELDIG feil. Sko former seg etter føttene og barnas første sko er like viktig som når de blir eldre, veldig viktig faktisk.

Min arver IKKE sko. Akkurat der sparer jeg ikke penger ved å arve. Kan gjerne arve klær m.v...men aldri sko, støvler m.m

Skrevet

hun har ikke helt feil da. sko former seg etter foten, men om skoene omtrent ikke er brukt kan man arve de.

Skrevet

mine barn arver ikke sko !

Skrevet

men er snakk om goretex sko da.. regner med det er sko som er mye brukt... minstemann hos henne arver alle skoene etter storesøster...

skjønner jo at det er greit å arve sko som er brukt et par ganger.. som f.eks fin sko ( snuppa her har noen lakk sko hun har brukt 2 ganger..de kan noen fint arve)....

Skrevet

Arver ikke sko her heller...gambler ikke med sånt.

Skrevet

Det kommer helt ann på hva slags sko det er snakk om og hvor mye dem er brukt. Pensko, sandaler og støver som ikke er mye brukt - og tøfler f eks kan fint gå i arv - for noen av dem brukes så lite at skoen blir ikke slitt eller formet etter foten. Men joggesko og andre sko som brukes mye bør ikke gå i form da disse er forme etter foten til han/hun som brukte dem først. hvordan foten formes allerede fra småbarns beins av er begynnelsen på hvordan føtter,bein og rygg blir seinere i livet. Noen barn sliter skoene på innsiden, andre på utsiden - og det sier seg selv at disse vil få vondt i føttene og deretter ryggen hvis dem skulle arvet sko etter hverandre.

Hilsen en fotterapaut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...