3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Heisann! Gutten vår på 1 mnd renner veldig fra det ene øyet og det samler seg masse gult "gørr" rundt det... Dårlig forklaring kanskje, men noen som har vært borti det? Hørt at morsmelk kan brukes som "øyedråper", og har prøvd det nå... Regner jo ikke med at det hjelper etter bare en gang, men noen som vet om jeg kan kurere øyet til lillegutt med morsmelk?? Spør sikkert dumt, men må spørre;) Håper på noen raske svar!
enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Hei.. Jeg har opplevd det samme på begge mine barn, og begge gangene når de var rundt 1 mnd:) hm, tilfeldig ja.... Med nr. 1 måtte vi til slutt ha "øyesalve" som måtte dryppes ned i øyet men med nr. 2 gikk det over med morsmolk... Prøv morsmelk først du men gir det seg ikke så oppsøk lege for å få salve/ dråper. Vask begge øynene fra utsiden og innover med forskjellige kluter siden dette smitter veldig lett.. PS: Du kan like gjerne sprute morsmelk i begge øynene selv om han bare har i det ene.. lykke til
MammantilKaja Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Hadde det akkurat sånn og legen sa jeg skulle dryppe morsmelk. Jaja tenkte jeg, høres helt teit ut men skal prøve. Trodde jeg skulle få øyedråper. Etter 2 dager var alt borte!! Fantastisk!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 3. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2007 Da prøver vi iallfall morsmelk en dag eller to:) Men hvor mange ganger om dagen dryppet dere morsmelk i øyet?
MammantilKaja Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Hvert måltid og hun var helt rolig:) Naturlig er best.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Snuppa fikk dette da hun var bare 7 dager gammel...dryppet morsmelk i øyet, men dette hjalp ikke, ble faktisk bare verre...fikk øyedråper fra legen som hjalp raskt...vasket også øynene til snuppa m saltvann (kjøpt på apotek)..fikk beskjed om å behandle begge øynene da dette smittet lett...Infeksjonen gikk over etter et par dager...
hit og dit Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Tuva hadde det då ho var 8 veker. Me vaska det morgon og kveld med kokt vatn, og det gjekk over av seg sjølv etter to dagar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå