Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 hvilken størrelse bør en kjøpe til nyfødt og opp til ca 1 måned? Må en kjøpe den litt større siden babyen skal ha den utenpå klær eller følger en bare vanlige størrelser? uff...jeg har så lite peiling på slikt jo
twoboys & a girl Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Har en dress i str 56, og to i str 62 etter elste mann. Skiftet de ut etter som de begynte å bli trange.
Birthen Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Begge mine to forrige har vært sommerbarn, så er litt usikker selv. Tror jeg kommer til å kjøpe 62, for dressen er såpass dyr at det er greit at den holder en stund. Helt i begynnelsen trenger du den gjerne ikke så mye heller, for da er du ikke å mye ute de kaldeste dagene.
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Kjøp størrelse som tilsvarer alder på barnet. Du skal uansett ikke ha mye under. Min førstefødt ble født midt i desember. Jeg kjøpte en fleecedress som hun brukte mye den første tiden. Den ble ikke klumpete når hun satt i bilstolen. Når hun lå i vognposen hadde hun kun ullbody og ullstrømpebukse. Vi hadde en vinterdress, men den ble aldri brukt. Når det er sagt så må du selvfølgelig kjøpe vinterdress dersom du ønsker det:-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Min baby blir jo først født i februar da, så det er jo ikke så lenge vinter etter det. Men jeg må vel nesten ha det likevel. For jeg kommer jo til å gå ut med babyen før våren kommer
Skuddårsmamma=) Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Jeg har kjøpt en bamsedress (litt tykk og foret, men ikke vind og vanntett) i str 56 fra H&M. Da jeg fikk den i posten synes jeg den så veldig stor ut. Har sammenlignet med en sparkebukse i str 62 (også fra H&M) og de er like lange. Ser ut som dressen er laget litt stor for å være rommelig og at man skal kunne ha en del klær under. Men dette kan jo sikkert variere noe.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Vi skal ha en ullfleece dress fra www.bansull.no Kjøper i str 62, venter baby tidlig i januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå