Gå til innhold

gjør dere husarbeid mens barna er våkne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller venter dere altid til de har lagt seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det må jeg, hvis ikke så hadde jeg sittet til laaaangt på natt med lekser :) men prøver stort sett å gjøre det mens hun sover om dagen da..

Skrevet

Vi gjør nesten alt når barna er våkne. Enten de er hjemme eller i barnehage. Men viss jeg er alene hjemme med begge 2 så begrenser det seg litt, så da gjør jeg mest når gubben er hjemme.

Her i huset er kvelden "hellig" og da gjør vi minst mulig:-)

Skrevet

Jeg gjør det mens vesla er våken jeg..

Gjør ikke alt på en gang.. deler det opp så det ikke skal bli så mye på en gang..da mister jeg veeeeldig fort lysten..

Dessuten tar det ikke lange tiden heller..

Snupp pleier å finne frem en kost hun og hjelper til.. :)

Skrevet

ja noe gjør jeg mens de er våkne, mens noe kan jeg ikke gjøre før de er lagt, som f eks vaske gulver....

Skrevet

mente jeg deler det opp til forskj dager i uken.....

Som hun ovenfor her... kvelden er hellig...

Skrevet

For det meste sånn fortløpende rydding, klesvask o.l. Mopper to ganger i uken når han er i barnehagen (jobber natt - så da tar jeg det rett før jeg henter han) og vasker badet ett par ganger i uken etter han har lagt seg. Storrengjøringen blir tatt en gang i uken, enten om han er i barnehagen og jeg er hjemme - ellers er faren ute med han i en times tid, mens jeg vasker :) Syntes egentlig ikke det er så mye husarbeid når man holder det delvis ryddig og rent, sånn litt om litt.. nå skal det også sies at mini ikke roter så mye. Han finner seg som regel en leke eller to, og leker med disse en dag, neste dag er det to andre.... ganske greit egentlig :)

Skrevet

er varierende.

dager der ungene er trette og gjerne "klengete" blir det ungene som opptar meg mest, samme om de er godt humør.. nei vet ikke jeg. prøver å overse rot og sånn, blitt flinkere til det etterhvert som "ungeflokken" vokser. nå liker jeg at det ser litt kaotisk ut. har begynt å rydde rommet sammen med jenta mi før vi leser på kvelden da, så lærer hun seg å rydde sitt eget "rot" :)

men må si at det godt kunne vert renere her da, men synest jeg stort sett vasker klær, bretter de sammen, ut og inn av oppvaskmask... "hele tiden" jeg:)

Skrevet

Ja, men jeg støvsuger ikke, da har jeg straks to krabater hengende oppå.

Skrevet

Jupp, mens de er våkne. De "hjelper" til så godt de kan :) Utrolig mye moro med en støvklut...

Skrevet

Ja, det gjør vi. Eller jeg da, pappaen liker å drive for seg selv om han skal gjøre noe. Og frøkna elsker å være med! Går rundt med egen støvklut, eller gammelt laken el. og tørker støv og vasker gulv. Har vasket vinduer og hun! Hehe... Syns det er kos at barna blir med jeg, så får man heller bite i seg at det ikke blir så bra. Da vil de ikke få sjokk som 7-8-9 åringer når de oppdager at noen faktisk må vaske...

Skrevet

Ja, det er jo viktig lærdom, at de ser at hva som trengs å gjøres i et hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...